Shun Miyazawa, a Yamaha termékmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a nemrég bemutatott, régies megjelenésű XSR700 és XSR900 mellett ideje lenne a kisebb kategóriákban is előrukkolni egy hasonló stílusú motorral, ami valószínűleg a nyolcvanas évek sztárjának, a DT400-nak a modern átirata lesz.

yamaha-dt400-7851
Az előd 135 km/órás csúcssebessége nem elérhetetlen a négyütemű motorral sem, igaz, a modern DT valószínűleg kicsit ducibb lesz, mint a mindössze 124 kilós száraz tömegű előd

Az endurósok valószínűleg szívesen láttak volna egy vérbő kétüteműt, mint amilyen a '78-ban érkezett gép, de a nemrég életbe lépett EURO4 szabályozás mellett ez egyszerűen lehetetlen, sokkal valószínűbb, hogy az SR 399 köbcentis, léghűtéses, négyütemű, 23 lovas egyhengerese kap helyet a vázban. A modell a szerény teljesítmény ellenére is sikeres lehet, elvégre alig akad valódi ellenfél a szegmensben - a 400-as, V2-es Ducati Scrambler Sixty2-n és néhány negyedliteres riválison kívül nem kell népes konkurenciával számolniuk.