Mivel a nagy teljesítményű e-motorkerékpárok fogyasztása az autókéval vetekszik, de nincs hely komolyabb mennyiségű akkumulátor elhelyezésére a vázban, a valóban nagy, 500 km feletti hatótáv elérése egyelőre csak elvben megvalósítható. Persze nem is lenne lényeges a hatótáv, ha töltés helyett a motoros egyszerűen kicserélhetné a telepeket, hiszen így – egy jól kiépült cserehálózattal – a 100-150 kilométeres hatótávval is kiegyeznénk.
A Yamaha Motor vezetői úgy döntöttek, megvalósítják ezt az ötletet, mégpedig a japán Gachaco akkumulátorcsere-vállalattal és a Swapable Batteries Motorcycle Consortiummal (SBMC) karöltve. Miként a cég közleményéből kiderült,
„a Yamaha új nagyvállalatot alapít Európában, ami kisméretű, elsősorban városi elektromos járművek előfizetéses akkumulátorcseréjével foglalkozik, a cég neve pedig Enyring lesz” (Az energia körforgására utal az elnevezés, mely az Energy és a Ring kifejezések összeolvadásából született – a szerk.)
A Yamaha valósíthatja meg Európában a szabványos akkumulátorcserélő állomásokat
Ez a körforgás kettős jelentéssel bír, egyrészt a járművek töltés nélküli, szinte folyamatos haladására utal, valamint, arra, hogy az Enyring a telepek hatékony újrahasznosítását is felügyeli, ezáltal kevesebb nyersanyagra és új aksira lesz szükség a jövőben a motorok működtetéséhez.
Úgy tervezik, hogy 2024-es, németországi megnyitót követően a második körben Hollandiában épülhetnek ki a csereállomások, ami azért stratégiai fontosságú, mert ott kimondottan magas az e-kerékpárok aránya a közlekedésben. Az Enyring ráadásul csak az első lépés a globális hálózat kiépítésében, amit együtt valósít meg a négy japán motormárka, hogy mielőbb elkezdhessék a szabványos, cserélhető akkus robogók és motorkerékpárok közös fejlesztését.