Tavaly a C 400 GT volt a BMW legkelendőbb robogója, s hogy megőrizze trónját, idén továbbfejlesztett formában lép szorítóba a kihívók ellen. A környezetvédelmi normák szigorítása miatt a bajorok is átfésülték a C 400 egyhengeresét, de a jelentősen csökkentett károsanyag-kibocsátás dacára sem változott a teljesítménye, továbbra is 34 lóerő és 35 Nm repíti a gépet.

Megújult a BMW C 400 GT és X

Alapos munkát végeztek a bajor mérnökök, kezdésként úgynevezett „elektromos gázkarral” (E-gas) szerelték fel a modellt, ehhez elektronikus vezérlésű fojtószelepet társítottak, no meg egy új motorvezérlő elektronikát. Ez persze csak a kezdet, a teljes sikerhez módosították a hengerfejet, a katalizátort és a köznyelvben csak lambdaszondaként emlegetett oxigénérzékelőt is.

uj-bmw-c-400-gt-es-x
Az erőforrás és a motorvezérlő elektronika alapos fejlesztésével érték el, hogy teljesítményveszteség nélkül csökkenjen a BMW-k károsanyag-kibocsátása. Nem mellesleg piszok jól áll a C 400 X-nek az új trikolor fényezés...

A spontánabb gázreakciók megkövetelték, hogy átdolgozzák az erőátvitelt is, így a röpsúlyos tengelykapcsoló rugóit kicserélték, s úgy hangolták a CVT-egységet, hogy minél vehemensebb legyen a gyorsulás. Immáron magasabb fordulatszám mellett kapcsolja össze a főtengelyt a hajtott kerékkel, ezért

kevésbé esik vissza a fordulatszám és sikerült kiküszöbölni a tétovázó tengelykapcsoló-nyitás jelenségét is, amely olykor előfordult az előd esetében

– szögezték le a mérnökök a C 400 sajtóanyagában.

uj-bmw-c-400-gt-es-x
Átdolgozták a kipörgésgátlót is (ASC), mely immáron önmagát kalibrálja gumicsere után, illetve sokkal érzékenyebb a finom tapadásvesztésre, ezáltal messze hatékonyabb lett nedves, csúszós úton

Megújult a fékrendszer is, továbbfejlesztett nyergek szorítják a két féktárcsát, és szintén újítás, hogy az első és hátsó fék karja mindig azonos hosszúságú úton jár. Ez utóbbi talán apróságnak tűnhet, de egy kezdő, pláne autóból átülő motorosnak zavaró lehet, márpedig a robogó egyértelműen a négyről kétkerékre váltókat célozza meg, ahogy azt le is szögeztük nemrég C 400 GT tesztünkben.

uj-bmw-c-400-gt-es-x
Noha motorosként nekünk egy fokkal jobban tetszett a C 400 könnyebb, karcsúbb X változata, a BMW stratégái nem véletlenül dobták piacra a GT-t. Bejött a számításuk, hogy a gazdagabb felszereltségű, kényelmesebb változattal könnyebb meggyőzni az autóból motorra ülőket, és a magasabb ár ellenére ebből adtak el többet Magyarországon, nem a kedvezőbb árú X-ből

Nem változott a 31 – FlexCase rendszerrel: 45 – literes csomagtér kialakítása, viszont áthelyezték a világítást, hogy sötétben könnyebben megtaláljuk az apróbb holmikat, illetve lecserélték a szivargyújtóaljzatot egy USB-csatlakozóra, ami jobban megfelel a mai igényeknek. Végül pedig két új, vonzó színnel, valamint két új stílusvariánssal, a „Sport”- tal (C 400 X) és a „Triple Black”-kel (C 400 GT) bővült a kínálat, hogy mindenki megtalálja a neki legjobban tetsző változatot.