Olyannyira kedveltek a 125-ös és annál nagyobb robogók, hogy ezek teszik ki az itthon eladott rendszámos motorok negyedét, illetve a használtan importált gépek húsz százalékát. Nem is csoda, hiszen ezek a városi és elővárosi közlekedés célszerszámai, melyek csekély fenntartási költségükkel és praktikus kialakításukkal sokak életét könnyítik meg.

A Burgman vezeti a használt importrobogók eladási versenyét

Aligha véletlen tehát, hogy minden ötödik, használtan behozott gép a robogók géposztályát erősíti, s ezen belül is a Suzuki és a Yamaha modelljei a legnépszerűbbek – derült ki a Datahouse friss összesítéséből.

tiz-legkedveltebb-hasznalt-robogo-magyarorszagon
A Burgman 400 vitte a pálmát a használt robogók között, ezen belül is az újabb, 399 köbcentis változat volt a népszerűbb

Míg az új robeszok között a Honda PCX lett az első – a 125 köbcenti alatti kategóriában –, míg 125 felett ismét a Yamaha X-MAX 300 diadalmaskodott, addig a használtpiacon a Burgman 400 bizonyult a legkelendőbbnek. Mi több, a második helyen is egy Suzuki, a Burgman 650 áll, míg harmadik – szintén meglepetésre – a Yamaha TMAX lett, holott utóbbi a géposztály egyik legerősebb, legsportosabb tagja, és ennek megfelelően jóval többe is kerül, mint egy átlagos, 400-500-as robogó.

tiz-legkedveltebb-hasznalt-robogo-magyarorszagon
Csak hajszállal maradt le a dobogóról a négyszázas X-MAX

A negyedik-ötödik helyen szintén egy-egy Yamaha áll, az X-MAX 400 és a Majesty 250, ezt követi a Honda Silwer Wing 400, az SH300 és a Piaggio Beverly 300. Tisztán látszik tehát, hogy elsősorban a nagy, 3-400 köbcentis robogókat vásárolják használtan, míg a 125-ösök egyike sem került a legjobbak közé.

tiz-legkedveltebb-hasznalt-robogo-magyarorszagon
Nem tömegmotornak tervezték, mégis az egyik legnagyobb darabszámban importált nagyrobogó a legendás TMAX

Használtmotorból egyébként összesen 6845 darabot honosítottak tavaly, ami nagyjából megegyezik a 2021-es mennyiséggel, viszont messze elmarad a korábbi évekétől. Akárhogy is, a 6845 használt vas és a több mint ötezer új motorkerékpár révén immáron jóval több mint 200 ezer rendszámos kétkerekű közlekedik itthon, ami azt jelenti, hogy 15 év alatt másfélszeresére nőtt a hazai motorállomány.