Jóllehet, a Suzuki V-Strom 800DE csak tavaly bukkant fel a piacon, de ahogy mondani szokták, egyből jött, látott és győzött. Ráadásul ez nem afféle sommás túlzás vagy olcsó reklámszlogen, hiszen a 800DE elhódította a rangos AlpenMasters első helyét, ahol gyakorlatilag az összes népszerű, új motorral kellett összemérnie a tudását stílustól és hengerűrtartalomtól függetlenül.
Kedvezőbb áron kapható a Suzuki V-Strtom 800 és 800DE
Győzelmét főként annak köszönhette, hogy kiegyensúlyozott, kezes, sokoldalú motor benyomását keltette, és az is mellette szól, hogy szólóban vagy utassal is kényelmesen használható, de az ára alig haladja meg a 10 000 eurós lélektani határt.
Mivel nem mindenki vágyik 21-es első kerékre, sőt a túraendurósok többsége nagyrészt aszfalton használja a gépét, ezért a Suzuki tavaly piacra dobta a V-Strom újabb, szerényebb ülésmagasságú és kisebb első kerekű változatát. Hasonló felépítése és futóműgeometriája révén ez utóbbi a DL650 legendás kezességét és egyszerű irányíthatóságát idézi, csak éppen hasonló tömeg mellett jóval combosabb forgatónyomatékkal és csúcsteljesítménnyel.
Azonban nemcsak a kerékméret és az ülésmagasság változott, hiszen ehhez igazították a többi kezelőszervet is. A 19-es kerekű Suzukin a kényelmes, gumiborítású lábtartók feljebb és hátrébb kerültek, míg a kormány csaknem két centivel alacsonyabban rögzített, és messzebb került a vezetőtől. Hogy könnyebben elférjen a V-Strom a feltorlódott kocsisorok között, az aszfaltos változat keskenyebb is a DE-nél, mégpedig 70 mm-rel (905/975 mm), ami nagy könnyebbség a dugóban araszolva, ha kevés a hely az előreguruláshoz.
Persze mindkét modell legfontosabb ütőkártyája az új, sorkettes erőforrás, mely egyaránt tökéletes választás volt a tavasszal tesztelt GSX-8R-ben és a két V-Stromban is. A 776 köbcentis kéthengeres rugalmas az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, kellemes társ városban és országúton is, sőt a kis erővel és pontosan működő gyorsváltójával is kellemes emlékeket szerzett nekünk a teszten. Mi több, még arra is figyeltek a fejlesztésnél, hogy minél jobban hasonlítson a 650-es, V2-es elődre, így 270°-os főtengely-elékelésű lett a hajtómű. Ez bevált recept a sorketteseknél, hogy a hangjuk és a teljesítményleadásuk is a V-motorokat juttassa eszünkbe, csak éppen a zavaró vibráció, rezgés nélkül, melyet hatékonyan kiszűr a márka saját fejlesztésű, új kiegyensúlyozó-tengelye.
Ha mindez nem lenne elég csábító, a novemberi kampányban komoly, félmilliós kedvezménnyel juthatsz hozzá az új V-Stromhoz, ami így már műszaki jellemzőit és árát tekintve is remek ajánlat a középméretű túraendurót keresőknek.
Műszaki adatok és árak – Suzuki V-Strom 800 (800DE)
Motorkonstrukció: négyütemű, kéthengeres, folyadékhűtésű, DOHC
Összlökettérfogat (cm3): 776
Legnagyobb teljesítmény (LE): 83/500 ford./perc
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 78/6800 ford./perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelykapcsoló: mechanikus működtetésű, nyomatékhatárolós, többtárcsás
Felfüggesztés: teleszkópvilla/központi rugóstag
Gumiabroncsok elöl/hátul: 110/80R19-150/70R17(90/90-21-150/70R17)
Méretek és tömeg:
Teljes hosszúság (mm): 2255 (2345)
Teljes szélesség tükrökkel (mm): 905 (975)
Ülésmagasság (mm): 825 (880)
Szabad hasmagasság (mm): 185 (220)
Tengelytáv (mm): 1515 (1570)
Menetkész tömeg (kg): 223 (230)
Üzemanyagtartály térfogata (L): 20
Fogyasztás (L/100 km): 4,4
Akciós ár: 4 199 000 Ft