Erős szezon volt 1999 a Suzuki Motor Corporation számára, hiszen a márka két meghatározó ikonja, az SV650 és a GSX1300R Hayabusa is ekkor került a szalonokba. A jó öreg Busa máig tartja magát, ami nem kis fegyvertény, hiszen az ősellenség ZZR1400 már jó ideje visszavonulót fújt, de az SV650 napjai meg vannak számlálva. Ez persze részben jó hír, hiszen aki ilyen motorra vágyik, az most kedvezőbb áron juthat hozzá a V2-es mindkét változatához.
25 év sikertörténete: a Suzuki SV650 és SV650S Sport
Megannyi elmés megoldás révén lett ilyen kiforrott és népszerű a Suzuki 645 köbcentis, 90 fokos hengerszögű V2-ese. A forgattyús- és a váltótengely sajátos elhelyezésének köszönhetően rendkívül kompakt erőforrást terveztek a mérnökök, mely kezdetben karburátoros változatban érkezett Európába, és barátságos karakterével egyszerre lett ideális választás a kezdő ingázóknak és a sokat látott túrázóknak is.
Bár korábban voltak olyan bírálatok, hogy ez egy olcsó TL1000S, a kritikák alaptalannak bizonyultak, hiszen csak látszólag hasonló a két konstrukció. A váz lényegesen könnyebb, és a fordulékonyság érdekében két centivel rövidebb is, mint a TL-é, és az erőforrás hangolása is eltér a nagy V2-esétől. Különösen 2003 után érezhető az eltérés, mivel az első négy évjárat (1999-2002, X, Y, K0, K1 és K2 modellkód) még 39 millis torokátmérőjű Mikunikkal volt felszerelve, míg a K3 már elektronikus üzemanyag-befecskendezőt kapott.
A 25 év alatt két igazán különleges változat született a modellből: a teljes idomos Suzuki SV650S Sport, valamint a café racer stílusú SV650X.
Most még kedvezőbb áron kapható a Suzuki SV650 és SV650X
Utóbbi sajátossága, hogy bár műszakilag azonos az alapmodellel, az a néhány apró alkatrész merőben új megjelenést kölcsönöz neki. Kimondottan jól áll a motornak a háromszínű fényezés és a formás fejidom, különösen, hogy a karcsú gumikon futó, ropogó hangú V2-es egyébként is ideális alap az átépítésre.
Az eltérés olyan minimális, hogy a most akciós áron kínált SV650 és SV650X műszaki adatai teljesen megegyeznek. Mindkét változat csupán 198 kilós menetkész tömeggel mérlegel, csúcsteljesítménye 76 lóerő, míg a legnagyobb forgatónyomaték 64 Nm, amit már 6800-as fordulatszámon lead a jó öreg V2-es.
Noha a 2025-ös modellként jelzett változatok ára továbbra is hárommillió forint felett indul, a 2024-es, akciós SV650 és 650X jóval kevesebbért hazavihető. A csupasz alapmodell egészen pontosan 2 899 000 forintba kerül, és a café racer stílusú SV650X felára is szinte elhanyagolható, mindössze százezer forint. Persze nem árt igyekezni, ha valaki szeretne lecsapni a két formás gépre, hiszen helyüket teljesen átveszi a tavasszal tesztelt, új 800-as, azaz csak néhány hónapja maradt az SV-rajongóknak, hogy megkaparintsák az utolsó példányok egyikét.
Aki viszont nagyobb csúcsteljesítményre, gazdagabb felszereltségre és modernebb formatervre vágyik, annak az utód GSX-8S, valamint annak idomos változata, a GSX-8R lesz az ideális választás, különösen, hogy nem is kerül sokkal többe a 650-esnél. A csupasz nyolcszázas listaára 3 799 000 forint, sőt korlátozott számban elérhető belőle 2023-as, 48 és 83 lovas kivitel is csupán 3 399 000 forintért.
Műszaki adatok – Suzuki SV650/SV650X
Erőforrás: kéthengeres, négyütemű, 90 fokos hengerszögű V-motor
Összlökettérfogat (cm3): 645
Furat/löket (mm): 81 x 62,6
Legnagyobb teljesítmény (LE): 73
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 64
Tengelykapcsoló: többtárcsás, olajban futó
Váz: acél térhálós csőváz
Első felfüggesztés: hagyományos felépítésű teleszkópok 41 mm-es csúszószár-átmérővel
Hátsó felfüggesztés: központi rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel
Első fékrendszer: 290 mm-es átmérőjű dupla féktárcsa
Hátsó fékrendszer: 240 milliméteres átmérőjű szimpla féktárcsa
Gumiméret elöl/hátul: 120/70 - 17/160/60 - 17
Tengelytáv (mm): 1445
Szabad hasmagasság (mm): 135
Méretek (HxSzxM): 2140 x 760 x 1090
Üzemanyag-fogyasztás: 4,1 L/100 km
Üzemanyagtartály mérete (L): 13,8
Ülésmagasság (mm): 785
Saját tömeg (kg): 198
Vételár (akciós, 2024-es modell): 2 899 000 Ft/2 999 000 Ft