Tavaly év végén jelentették be, hogy a 2023-2024-es évadban a tisztán elektromos Stark Varg is ott lesz a SuperEnduro-vb összecsapásain, mégpedig az egyik leghíresebb terepmotorossal, Taddy Błażusiakkal a nyergében. A Stark egy viszonylag kis vállalat, mindössze 300 alkalmazottal és évi 10-12 ezer eladott motorral, ennek dacára több százezer eurót ölt bele a versenygép fejlesztésébe és a csapat összeállításába.
Az FIM nem engedte rajthoz állni Błażusiakot és a Stark Vargot
Noha az FIM tavaly ősszel írásos engedélyt adott az indulásra, alig egy nappal az első futam előtt úgy döntöttek a verseny szervezői, hogy „biztonsági okokból” mégsem vehet részt az elektromos enduró a benzinesek csatájában, ami óriási érvágás volt a csapatnak és a gyárnak egyaránt.
– Ott voltam a francia versenyen. Vágni lehetett a füstöt a zárt stadionban, a műszerek 3200 ppm-es széndioxidértéket mutattak az összegyűlt kipufogófüst miatt. Ha a mi motorunk kigyulladna, akkor sem mérhetnénk ilyen értéket...
– szögezte le Paul Soucy, a Stark alapítója és műszaki vezetője, valószínűleg arra utalva, hogy nincs valódi biztonsági kockázata az elektromos endurónak egy zárt térben zajló eseményen.
A döntéstől függetlenül tovább zajlik a Varg tesztelése, Błażusiak nemrég a spanyol hardendurósok között tette próbára magát a géppel, de az továbbra is kérdéses, hogy valaha látjuk-e a világbajnokságon a lengyel sztárt és új motorját. Az FIM döntése már csak azért is furcsa, mert más márkák, mint például a Honda már részt vettek a benzinesek viadalain – CR Electric Proto éppen tavaly ősszel teljesítette első versenyét a 450-esek ellen az All Japan Motocross Championship nyolcadik fordulóján.