Dani Pedrosa gyors. Ha valakiben egy szemernyi kétség maradt is tehetségét illetően, azt ezen a hétvégén bizonyára eloszlatta. Az apró termetű spanyol ugyan tavaly már győzött itt a 250-esek között de nem tűnt valószínűnek, hogy a már többé-kevésbé felépült Rossival vagy épp a bajnokságot vezető Haydennel szemben ennyire versenyképes lesz. Mindenesetre az első időmérőn már sejthettük, hogy fekszik neki a pálya, de a tempó, amit a kvalifikáción diktált egyszerűen utolérhetetlen volt. Pedrosa egyedüliként tört be az 1’28-as idő alá, sőt végül 1’27.676-nál állt meg a stopper amivel majd’ négy tizedet adott az őt követő Vermeulennek.

Örökké komoly marad?

Na igen, a nap másik meglepetése az időmérőkön egyébként gyengélkedő ausztrál Suzukis fantasztikus utolsó köre volt. Igaz, lassan magától értetődő a Bridgestone-os srácok kitűnő kvalifikációs szereplése, ahogy a későbbi versenyen való fokozatos visszaesése is. A rajtrács első sorába még Melandri hozta az RCV-jét, ezzel az első hét rajthelyből ő volt a másik Michelin-es versenyző. Capirex sérülése ellenére Hopkins mellé, az ötödik helyre kvalifikálta magát, de legalább ekkora szó volt, hogy De Puniet hatodik idejével először verte meg Nakanot.

Visszatérve kicsit Capirossira, az olasz szokatlan módon úgy döntött kihagyja a második szabadedzést valamint a vasárnapi warmupot is, hogy a lehető legfittebben vehessen részt a versenyen. „Nagyon jó ötlet volt kihagyni a tegnapi szabadedzést mivel sokkal kipihentebbnek érzem magam, így sokkal jobban tudok motorozni. Ma mindkét alkalommal a gépre ültem, mert Alex másfajta gumikat használ így az ő munkája nem túl használható számomra. A mellkasom körülbelül 30 percnyi motorozás után szokás szerint fájni kezdett. Csináltam egy tizennégy körös versenyszimulációt ugyan, de a verseny harminc körös lesz, szóval inkább úgy döntöttem kihagyom a holnapi bemelegítő edzést és a futamra tartalékolok.” – magyarázta döntését Capirex.

A Ducatissal ellentétben Rossi kénytelen fájdalomcsillapítókkal motorozni sérült keze és bokája miatt, ami tizenkettedik rajthelyén meg is látszott. Szerencséjére azonban Hayden szintén problémákkal küszködött és épp Vale mellől indulhatott másnap.

Honda, Honda, `Honda` és még egy Honda

A vasárnapi rajt hibátlanra sikerült, főleg Melandrinak aki elsőként fordulhatott az egyenes végén hátában Pedrosával és Vermeulennel. Hiába a ragyogó kvalifikáció, az ausztrál Suzukis fokozatosan hátrébb szorult, majd a tizenhatodik körben egy bukás pecsételte meg sorsát. A helyét Hopkins vette át, aki Pedrosa egyik bakiját kihasználva kis időre a második helyen motorozott. Casey Stoner is begyorsult de pechjére Kenny Roberts még jobban elkapta a fonalat és visszaszorította az ausztrált az ötödik helyre. Közben beindult a Rossi-expressz is, ami a táv harmadánál már a hatodik helyről kezdte Stonert nézegetni. Hopper végül követte csapattársát a középmezőnybe, az élen pedig Pedrosa kezdett egész komoly előnyre szert tenni a többiekkel szemben. Így Melandriéknak a dobogós helyekért kellett játszani, amibe a huszonegyedik körben már Rossi is becsatlakozott. Marco mindent bevetett de a döntő kanyarban hibázott így a hétszeres világbajnok állhatott a dobogó második fokára. „Assen és a baleset után ez egy nehéz hétvége volt. Nagy erőfeszítésembe került, hogy jó formában lehessek jelen és a csuklóm sem fájt annyira a verseny alatt, Doctor Costa és a pszichoterapeutáim jó munkát végeztek. Nem voltam a maximumon de jól éreztem magam. A hétvégén szenvedtünk a motorral. Általában jók vagyunk itt, de ez alkalommal küzdenünk kellett vele. Reggelre egy új beállítással és új gumikkal készültünk, azonban az eső miatt a versenyre minden teljesen új volt számunkra, és beletelt pár körbe mire rátaláltam a ritmusomra. A végén nagyszerű küzdelem volt Marcoval.” – nyilatkozta Vale.

Majdnem összejött Melandrinak

Bizonyára Pedrosa is legalább ennyire örült idei második győzelmének, de a nézők előtt érzelmeit továbbra is sikeresen palástolta. „Nagyon örülök az első helyezésemnek. Összességében fantasztikus hétvége volt. Szeretném megköszönni a csapatomnak és a körülöttem dolgozó embereknek a nagyszerű munkát, az időmérőktől kezdve egészen a versenyig minden jól alakult. Az eleje nehéz volt, noha jól rajtoltam - mondhatni tökéletesen a többi futamhoz képest. A negyedik körben már nem tudtam tovább fékezni így kisodródtam, de vissza tudtam jönni, hogy átvegyem a vezetést.” – mondta Dani a futam után.

Pedrosa 250-beli ex-riválisa Stoner végül megelőzte Robertset és negyedik lett, míg a KR pilótája mögé Edwards jött fel, akivel Hayden ezúttal egyszerűen nem tudott elbánni. Hayden ugyan kilenc pontot vesztett Rossival szembeni előnyéből, 153 pontjával még mindig biztosan vezeti a tabellát, noha Pedrosa 26 ponttal van csak lemaradva mögötte. Tulajdonképpen a pontverseny első öt helyezettje közül még bárki lehet világbajnok, így hosszú idő után újra igazán szoros befutók várhatók a királykategóriában.

A negyedlitereseknél Jorge Lorenzo folytatta Assenben megkezdett erőteljes hajráját, és mindjárt az időmérőkön egy langyos hét tizedes előnnyel újra megszerezte a pole pozíciót Dovizioso elől. Ennek ellenére Dovi bizakodott a jövőt illetően: „Határozottan fejlődtünk; gyorsabb vagyok és biztonságosabban érzem magam a motoron noha még mindig nem érzek 100 %-os magabiztosságot a versenybeállításokat illetően. Lorenzo úgy tűnik jobb tempóban megy, de nem adom fel és holnap megpróbálunk még egy kicsit előrelépni a warmup alatt. Nem lesz könnyű Lorenzoval menni, de megteszem ami tőlem telik, hogy a közelében maradjak.” Az első sorból még Hiroshi Aoyama és De Angelis indulhatott másnap míg Locatelli a hetedik rajtkockát szerezte meg.

Dovi egyelőre elöl, Lorenzo szorosan a nyakán

A rajtnál Dovi jött el a legjobban, Lorenzo és Hiroshi Aoyama követte, pár kör alatt azonban a vezető kettős alaposan elhúzott majd Lorenzo egy briliáns előzéssel meglepte az olaszt. A Humangest versenyzője nem adta fel és mindent mozgósított, hogy legnagyobb riválisával maradjon, ám a verseny felénél besokallt és kicsúszott. Szerencséjére vissza tudott jönni és végül a hatodik helyen végzett, míg Lorenzo immár senkitől sem zavartatva győzött. „Sajnos a féktávokon hoztam be az egyenesekben szerzett hátrányt és a hibalehetőség benne van, mikor ilyen keményen húzza az ember.” – nyilatkozta nem túl szomorúan Dovi. „A szezon kezdete óta ilyen körülmények között versenyzem, mindig a határon motorozom és az utolsó kanyarban túl keményen fékeztem ezért kicsúszott az eleje. Még mindig vezetem a bajnokságot, de ez nem ér túl sokat mivel az Apriliával szembeni hátrányunk túl nagy. Ma Lorenzo gyors volt és mindent megtettem, hogy közel tudjak kerülni hozzá ahogy az év kezdete óta mindig. Ha nem így tennék, nem vezetném a bajnokságot sem. Miután kicsúsztam pár körbe beletel mire újra megtaláltam a megfelelő tempót, mivel a lábtartó megsérült és a kormánycsutka sem volt már jó pozícióban.” – fűzte hozzá. A dobogós helyekért folytatott küzdelemben De Angelis végül megverte Aoyamát míg Loca a negyedik helyért járó pontokkal gazdagodott: „Elégedett vagyok nagyon ezzel a helyezéssel. Az Apriliám, ha nem is tökéletesen, de remekül ment. A verseny első felében voltak gondjaim. A teli tank miatt kicsit rakoncátlankodott a gépem és nehezebben tudtam kezelni a nagyobb súly miatt. A versenygumi választás nagyon jól sikerült. Aoyamát nem is láttam, hogy mikor esett el. Én már csak akkor vettem észre, amikor a csapatom kitáblázta, hogy nőtt az előnyöm a mögöttem lévőhöz képest. Akkor hátranéztem, és sehol nem láttam senkit. A csapatom remek munkát végzett ismét. Köszönöm nekik”

A pontversenyben Dovi előnye mindössze egyetlen pontra olvadt a 158 pontos Lorenzoval szemben, míg De Angelis vezeti a körülbelül negyven pontos hátrányban lévő üldöző négyest.

"Többre vagyunk képesek. A következő futamokon ezt meg kell mutatnunk."

A nyolcadosoknál továbbra is tart az Aspar Aprilia csapat tarolása, főleg Alvaro Bautista fantasztikus fölénye. Az időmérőket is a spanyol versenyző vitte, legnagyobb riválisa Kallio elől és az első sorba állhatott még Pasini és Corsi is. Talma egy elrontott kvalifikációnak köszönhetően a tizenötödik helyről várhatta a rajtot, míg Tóth Imi a harmincegyedik rajtkockát szerezte meg. Másnap a szokásostól eltérően a legkisebbek futama a MotoGP után, utolsóként zajlott le. Bautista csak a harmadik körben vette át a vezetést, de utána látványosan kezdett elhúzni és megállíthatatlanul győzött. A második helyért Kallio és Pasini küzdött mivel idővel lerázták a másik két Aspar-pilótát, Faubelt és Gadeát. A finn KTM-es ismét bevetett mindent, és újfent az utolsó kanyarban győzte le végül ellenfelét. A legjobb Hondás Lüthi lett a nyolcadik helyen, míg Talma ugyanabban a csoportban motorozva a tizedik helyet kaparintotta meg. „A szezon egyik legnehezebb versenye volt, főleg fizikai értelemben. A pálya utolsó szakaszán nagyon keményeket kellett fékeznem ahhoz, hogy tartsam a lépést az előttem haladókkal ezért nagyon elfáradtam a végére. Kicsit csalódott vagyok a tizedik hely miatt, mivel tudom, hogy többre vagyunk képesek. A következő futamokon ezt meg kell mutatnunk.” - mondta Gábor. Tóth Imi alól sajnos már az elején kiütötték a motort és visszaállni sem tudott: „Froehlich négy embernek akart egy féktávon elmenni, de besokallt. Kilökte alólam a motort és elestem. A bukás miatt a letört az Aprilia a lábtartója és már nem indult be. Hiába kiabáltam a pályabíróknak, hogy toljanak, nem indult. Tele tankkal estem el és ilyenkor megszívja magát a motor.”

A bajnokságot egyre nagyobb – egészen pontosan 52 pontos - előnnyel Bautista vezeti a 133 pontos Kallio előtt, míg Gadea a harmadik 114 ponttal. Ezzel Bautista már-már a kezében érezheti a bajnoki címet így nyolc futammal a vége előtt. Következő állomás két hét múlva Sachsenring majd a királykategória Laguna Seca-ba repül, a többiek pedig kezdhetik a vakációt a Brno-i visszatérés előtt. - torro

Kapcsolódó anyagok:

Szétnéztünk a MotoGP paddockban

MotoGP Fórum

Assen: Parádés verseny, drámai vég

MotoGP Barcelona: Sokadik rajt, sokadik Rossi-győzelem