Tulajdonképpen ez egy alapozómunka, hogy megértsük a motor viselkedését és finomítsunk rajta, hogy mire a pilóták - Marquez és Pedrosa - ideérnek, már egy fejlettebb gépre ülhessenek - nyilatkozta Casey Stoner a sepangi teszt után a motogp.com-nak nyilatkozva.
Menetpróbája során elsőként az erőforrás beállításait kóstolgatta, főként a minél hatékonyabban munkára fogható motorfék elérése volta cél, majd többféle első felfüggesztést tesztelt, mely során egyaránt volt alkalma kipróbálni Marquez és Pedrosa beállításait is.
Egyfajta középutat szerettem volna elérni, miután Marc és Dani futóműhangolását is megismerhettem. Később azonban rájöttem, hogy teljesen eltérő stílusban motoroznak a srácok, ezért alig találtunk közös pontot a gépekben - nem mondhatnám, hogy egyik jobb a másiknál, egyszerűen olyan sok téren különböznek a beállításaik, hogy lehetetlen kompromisszumot találni közöttük.
Állandó résztvevő lesz?
Stoner a folytatást illetően egyelőre nem árult el részleteket, mivel nem tartja valószínűnek, hogy folyamatos és aktív résztvevője legyen a tesztsorozatnak. Ugyanakkor elképzelhető, ha sok változás történik a Hondákon, akkor újra felkérik a tesztelésre, akár még az idei szezonban vagy legkésőbb egy év múlva, a 2016-os RCV fejlesztésekor.
Aki kíváncsi rá, hogy miként szerepel a Honda és a többi, idei GP-motor, az a MotoGP hivatalos oldalán európai idő szerint délelőtt tíz órától követheti a legjobbak szárnypróbálgatásait, míg a technikai csemegék iránt érdeklődők a gazdag fotógalériában találhatnak érdekes részleteket az RCV-ről.