Vagy két évtizede húzódik már a segédmotorok rendszámozásának ügye Magyarországon. A szappanoperába illő történet egyik legfurcsább epizódja volt, amikor a kétezres években bekerült a Magyar Közlönybe, hogy hamarosan kötelező lesz plakettet tenni a robogókra és 50-es, váltós motorokra, majd néhány nappal később nemes egyszerűséggel hatályon kívül helyezték ezt a döntést.
Legutóbb a 2022-ben érkező, új rendszámok kapcsán kérdezték a minisztériumot, hogy mikorra várható az itthon futó, nagyjából félmillió segédmotoros kerékpár rendszámozása.
Mikor lesz rendszám a robogókon, segédmotorokon?
Az ITM álláspontja, hogy az egyszerűsítés, a költségek lefaragása dacára is túl nagy terhet róna a tulajdonosokra a vizsga és a rendszám legyártása, ezért egyelőre még tervben sincs a kismotorok regisztrációja.
Valószínűleg arra céloztak ezzel, hogy sokan azért választottak segédmotoros kerékpárt, robogót, mert nincs átírás, műszaki vizsga stb., vagyis ez a legolcsóbban használható, motorizált jármű. Egyértelmű, hogy kevésbé vonzó alternatíva lenne a kétkerekű közlekedés, ha megemelkednének a robogózás járulékos költségei, és az is félő, hogy nem mindenki engedhetné meg a jelenlegi tulajdonosok közül, hogy az új terhekkel együtt is fenntartsa robogóját. Persze ne feledjük az azonosító nélkül futó motorok hátrányait sem, hiszen így könnyebben lophatóak a kismotorok, csak igazoltatáskor vagy baleset után derül ki, ha nem kötöttek rájuk biztosítást és a külföldi használatuk is szinte lehetetlen érvényes rendszám nélkül.