A 2008 és 2016 közötti időszakban több személysérüléses balesetet okoztak a robogósok Magyarországon, mint a nagymotorosok, ám eközben folyamatosan csökkent a különbség a két kategória számai között. Végül 2017-ben megfordult az állás, és hála az egyre felelősségteljesebben vezető segédmotorosoknak, tíz év alatt szinte megfeleződött az 50-es gépekkel okozott incidensek száma.
Egészen pontosan 937-ről (2007) 573-ra (2017) csökkent, mi több, a következő években is egyre kevesebb gond volt a robogósokkal. Így fordultunk rá 2021-re, amikor is a segédmotorosok január és december között
mindössze 431-szer adtak munkát a helyszínelőknek,
amire még nem volt példa az ezredforduló óta – ez új negatív rekord.
Noha a nagymotorosoknál kissé felfelé tart a grafikon és tavaly decemberig 611 balesetet okoztak a rendszámos kétkerekűek, ez is messze kevesebb, mint a kétezres évek átlaga. Akkoriban ugyanis szezononként 720-730 alkalommal hívtak mentőket sajáthibás motorbalesethez, holott messze kevesebb motorkerékpár volt az utakon, mint napjainkban.
Összességében tehát a motorosok, robogósok is megérdemlik a virtuális vállveregetést, mert az utóbbi 15 évben szinte folyamatosan és meredeken csökkent az okozott balesetek száma, miközben 2006-ban még csak 130 ezer, tavaly pedig már több mint 200 ezer nagymotor futott Magyarország útjain.