A népszerű kalandmotor nem mással hívta fel magára a figyelmet, minthogy olyan tengerszint feletti magasságig jutott el, ami eddig kéthengeres motorkerékpárnak soha nem sikerült. A rekordot egy aktív tűzhányón, az Argentína és Chile határán fekvő Nevado Ojos del Salado meredélyein döntötték meg a sorkettes CRF-fel, ahol egy öttagú motoroscsapat egészen 5965 méterig jutott fel a gépekkel. Az utolsó szakaszon Fabio Mossini, a Honda Sud America Team enduróbajnoka ült nyeregbe, s akár magasabbra is juthatott volna, de hatezer méter felé közelítve már több méter mély hó állta útját.
A 24 órán át tartó, embert próbáló motorozást csaknem egyhetes akklimatizálódás előzte meg, a motort pedig Termignoni kipufogórendszerrel, módosított végáttétellel, új Metzeler MC360TM abroncsokkal és további Honda kiegészítőkkel vértezték fel nagy kihívás előtt.
A rendkívül zord időjárás, a helyenként mínusz öt fokos hőmérséklet és a murvás, sáros, homokos, valamint jégbordás terepek páratlan kihívás elé állították a szervezőket, illetve a pilótákat, akik nem hátráltak meg, és újra bebizonyították, milyen sokoldalú terepmotor az általunk is tesztelt CRF1000L Africa Twin.