Nemrég teszteltük a NIU idei újdonságát, az XQi3 elektromos endurót, ami bár „csak” 8 kW-os csúcsteljesítményű, 60-70-ig így is tartotta a lépést a kétszer erősebb BHR E-Race-szel, ami főként abból fakadt, hogy a NIU mindössze 76 kilós, szemben az AM-es és A1-es motorok 110-120 kilós tömegével.

niu-xqi3-teljesitmeny-noveles-fojtas-eltavolitasa
NIU XQi3

Ilyen gyorsulással az XQi3 a géposztály egyik legfürgébb tagja, ám a vetélytársak is folyamatosan fejlesztenek, és sorra hozzák ki az egyre jobb teljesítmény/tömeg arányú újdonságokat. Ezért aztán a NIU is lépett, ám a szokásos – modellfrissítésnek csúfolt – apró beavatkozások helyett nemes egyszerűséggel szoftveresen tette erősebbé a modellt. Önmagában aligha lenne szenzáció egy ilyen lépés, hiszen pont ez a villanymotorok egyik előnye, hogy a teljesítménynöveléshez általában csak egy laptopra van szükség, ám ezúttal rendhagyó „modellfrissítésről” van szó. Ugyanis a márka gondolt azokra is, akik már megvették az XQi3-at, de nem szeretnének lemondani a plusz teljesítményről, sem eladni a motorjukat.

Ingyenes teljesítménynövelés a NIU XQi3 modellhez

A márka hazai forgalmazója, az ADVESmoto jelentette be, hogy novembertől egyszerű OTA-frissítéssel, bármilyen szerelés vagy fizikai beavatkozás nélkül elvégezhető a „tuningolás”, ami több előnnyel is kecsegtet.

niu-xqi3-teljesitmeny-noveles-fojtas-eltavolitasa
Eddig sem lehetett panasz a dinamikára, ám a szoftverfrissítés után 25%-kal nő a gyorsulás mértéke, és csak bő hat másodpercig tart a – hétköznapi használatban oly fontos – 0-75 km/h sprint 

Egyrészt csaknem 30%-kal nő a folyamatosan elérhető csúcsteljesítmény, az eddigi 8 helyett 10,6 kW (14 LE) áll a vezető rendelkezésére, másrészt az úgynevezett Boost üzemmódban 36%-kal nő az elérhető forgatónyomaték. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a

végsebesség közel 80 km/órára nő, a 0-75 km/h gyorsulás pedig a korábbi 8,4 helyett 6,3 másodpercig tart.

Természetesen a nagyobb csúcsteljesítmény, a jobb gyorsulás és a magasabb végsebesség egyben azt jelenti, hogy gyorsabban lemeríthető a 72 V/32Ah-s aksi – a gyár tesztjei alapján az eltérés legfeljebb 20% az eredeti hatótávval összevetve. Mivel tesztünkön nagy sebességű terepezés során, 60-as átlagtempóval nagyjából 60 kilométerre jutott el a motor, a nyitott verzió várhatóan 45-50 km-t tud majd hasonló terhelés mellett.

niu-xqi3-teljesitmeny-noveles-fojtas-eltavolitasa
A fejlesztés egyetlen „mellékhatása”, hogy még gyakrabban tör majd az ég felé az első kerék... 

Miként említettük, a teljesítménynövelés már elérhető az újonnan vásárolt XQi3-akhoz, illetve a a hazai forgalmazó ingyenesen elvégzi a korábban megvett motorokon is. Ha élnél a lehetőséggel, itt tudsz bejelentkezni és időpontot kérni a szoftverfrissítésre.