Valószínűleg minden motoros járt már úgy, hogy egy látványos útszakasz vagy közlekedési helyzet után azt mormolta a bukóban: de kár, hogy erről nem készült videó... Rendben, a sisakkamerák tömeges elterjedése részben megoldást kínált a problémára, de az apró eszközöket nem arra találták ki, hogy reggeltől estig folyamatosan rögzítsenek.
Beépített első-hátsó kamera az új NIU RQi-n
Az szinte már közhelyes, hogy az elektromos motorok gazdagabb felszereltségűek a hasonló teljesítményű és gyorsulású benzineseknél. Elég csak az alapáras, és havidíj nélküli riasztóra és nyomkövetőre gondolni, de mondhatnánk az egyszerű szoftverfrissítéssel elérhető teljesítménynövelő alkalmazásokat is, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
![niu-rqi-beepitett-kamera-teszt](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wbcpvkdem9sx.jpg)
A Magyarországon tavaly ősszel megjelent NIU RQi tervezői ennél is tovább mentek: a fényűző műszaki alapon és a villanyosok között kimondottan tetszetős formaterven túl alapáras az első-hátsó beépített kamera is, melynek felvételeit a gyári alkalmazásból pillanatok alatt letöltheted a telefonodra, számítógépedre:
A beépített kameráknak nem éppen ideális, árnyékos, ellenfényes környezetben is értékelhető felvételt készít az RQi, és a videók egyaránt jól jöhetnek, ha szeretnéd megosztani a legutóbbi motorozás élményeit vagy – ne adja ég – egy baleset után kell bizonyítanod, hogy vétlen voltál. Ráadásul a kamera elindítása és leállítása is automatikus, hiszen a motorral együtt bekapcsol és megállás után leáll a felvétel, így biztosan nem maradsz le semmiről.
![niu-rqi-beepitett-kamera-teszt](http://sm.s1.cdnadcom.net/sm/news_image/1200/wbcptek3jiwi.jpg)
Az tehát kiderült, hogy milyen minőségű videót készít a NIU újdonsága, és nemsokára azt is megosztjuk veletek, hogy milyen volt motorozni – az évente 750 000 gépet értékesítő – vállalat legújabb és legerősebb modelljével. Azt már most elárulhatjuk, hogy nagyítóval kell keresni az A1 kategóriában az ilyen gyorsulású és végsebességű gépeket, mert az új RQi sokkal inkább a 250-es, 300-as vasak ellenfele, már ami a dinamikát, a helykínálatot és a kiváló úttartást illeti.