A gyári adatok általában kecsegtetőek, sőt néha túl optimisták, legyen szó az autók fogyasztásáról vagy az elektromos járművek hatótávjáról, ezért sokan inkább hiszen a valós, gyakorlati tapasztalatoknak, mint a sajtóanyagoknak. Jól tudja ezt Budaházi Péter is, aki YouTube-csatornáján rendszeresen beszámol NIU robogójával szerzett élményeiről. Ezúttal arról mesélt: jogos-e a félelem az akkumulátorok gyors degradációjától, vagy kilométerek tízezrei után is szinte gyári hatótávval számolhat a tulajdonos?
Mennyi időnként szorul cserére az elektromos robogó akkumulátora?
Az ő véleménye már csak azért is mérvadó, mert az átlagosnál messze többet motorozik, sőt mondhatjuk, hogy szinte nincs olyan nap az évben, amikor ne ülne motorra.
Így aztán több mint 47 000 kilométert (!) tett meg NIU NQi Sport robogójával, ráadásul az együtt töltött öt évből csak három-négy szezonon át használta intenzíven a gépet, ugyanis azóta a márka zászlóshajójával jár, az általunk is tesztelt, 100 km/óra feletti végsebességű EVO-val. A kicsit sem kímélő használat dacára az NQi Sport 47 000 kilométer után is remekül fut, sőt az eredeti akkumulátorral üzemel, pedig a bejegyzés alapján már 897 töltési cikluson van túl, miközben csak néhány kilométerrel csökkent az eredeti hatótáv.
Ismerve, hogy hazánkban évi 2-3 ezer kilométer a robogók jellemző éves futásteljesítménye, leszögezhetjük, hogy kár a kényszerű aksicserétől rettegni, hiszen ilyen felhasználás mellett 10-15 év alatt sem jön össze a Péternél mért, közel 900 töltési ciklus.