A gyári adatok általában kecsegtetőek, sőt néha túl optimisták, legyen szó az autók fogyasztásáról vagy az elektromos járművek hatótávjáról, ezért sokan inkább hiszen a valós, gyakorlati tapasztalatoknak, mint a sajtóanyagoknak. Jól tudja ezt Budaházi Péter is, aki YouTube-csatornáján rendszeresen beszámol NIU robogójával szerzett élményeiről. Ezúttal arról mesélt: jogos-e a félelem az akkumulátorok gyors degradációjától, vagy kilométerek tízezrei után is szinte gyári hatótávval számolhat a tulajdonos?

Mennyi időnként szorul cserére az elektromos robogó akkumulátora?

Az ő véleménye már csak azért is mérvadó, mert az átlagosnál messze többet motorozik, sőt mondhatjuk, hogy szinte nincs olyan nap az évben, amikor ne ülne motorra.

niu-robogo-hatotav-50000-km-utan
Beszédes adatok a NIU gyári applikációjában

Így aztán több mint 47 000 kilométert (!) tett meg NIU NQi Sport robogójával, ráadásul az együtt töltött öt évből csak három-négy szezonon át használta intenzíven a gépet, ugyanis azóta a márka zászlóshajójával jár, az általunk is tesztelt, 100 km/óra feletti végsebességű EVO-val. A kicsit sem kímélő használat dacára az NQi Sport 47 000 kilométer után is remekül fut, sőt az eredeti akkumulátorral üzemel, pedig a bejegyzés alapján már 897 töltési cikluson van túl, miközben csak néhány kilométerrel csökkent az eredeti hatótáv.

Hasznos tartalom: Péter többek között arról is mesélt, hogy miként érdemes felkészíteni az elektromos motorokat a téli pihenőre

Ismerve, hogy hazánkban évi 2-3 ezer kilométer a robogók jellemző éves futásteljesítménye, leszögezhetjük, hogy kár a kényszerű aksicserétől rettegni, hiszen ilyen felhasználás mellett 10-15 év alatt sem jön össze a Péternél mért, közel 900 töltési ciklus.