Mivel idén érkezik a márka első „nagymotorja”, az RQi, nem meglepő, hogy a modell tisztán elektromos hajtásláncát más típusokba is beépítik a NIU-nál. Az RQi-val megegyező teljesítményű, 5 kW-os villanymotor dolgozik a már Magyarországon is elérhető MQi GT EVO-ban, és ezzel kereken 100 km/órás végsebességet ér el az új robogó.
Megérkezett Magyarországra a NIU MQi GT EVO
Persze nem csak nyers erejével emelkedik ki az A1-es motorok tömegéből, hiszen a padkák, járdaszegélyek leküzdése is gyerekjáték a magas építésű és 180 mm-es szabad hasmagasságú robogóval. Hogy el tudjuk helyezni a számot:
más gyártók a 170-175 mm-es szabad hasmagasságú modelleket hirdetik „kalandmotorként”, pedig előbb ér le a kipufogójuk vagy az olajteknőjük, mint a NIU robogójának lábdeszkája.
A modell gyorsulása is kiemelkedő, hat másodperc alatt ugrik nulláról 60-ra, és dinamizmusa dacára csak 85 kilométerenként szorul töltésre. Mi több, a 72 V-os, 26 Ah-s kapacitású akkumulátor vészhelyzetben akár 20 perc alatt feltölthető annyira, hogy eljussunk a 8-10 kilométerre eső célpontokig.
A kétszemélyes, nagyméretű akksival felszerelt GT mindössze 128 kilót nyom, és olyan kivételes felszereltségű, hogy az egy prémium kategóriájú túramotornak is becsületére válna. Kulcsnélküli indítás, elektromos kormányzár, hasznos gyári alkalmazás és lopásgátlóként is funkcionáló helymeghatározó – hogy csak a legfontosabbakat említsük.
Utóbbi nem is olyan régen vizsgázott „élesben”, amikor a VIII. kerületben elloptak egy NIU-t, ám bármilyen ügyesen próbálták elrejteni, a GPS-alapú jeladó nyomravezette a rendőröket.