Gyakori kritika az elektromos robogókkal szemben, hogy – főként a nagy hatótáv miatt – korlátozzák a végsebességüket, és bizony egy 70-80-nal andalgó géppel nem éppen életbiztosítás forgalmasabb utakon vagy ne adja ég autóúton, autópályán motorozni. A minduntalan előző kocsik és teherautók veszélyessé teszik a közlekedést, ezért aki hosszabb távokat megtesz a települések között is, annak legalább 100 km/órás végsebesség járműre lesz szüksége.

Beszédes név: NIU MQi 100

Duplán kiérdemelte a NIU robogója a 100-as elnevezést, hiszen végsebessége meghaladja a 100 km/órát, és hatótávja is háromszámjegyű, vagyis egy átlagos ingázónak elég hetente egy-két alkalommal töltenie.

niu-mqi-100
NIU MQi 100

Végsebességéről szerényen úgy nyilatkozott a gyártó, hogy 100 km/óra feletti, ami sokatmondó, ugyanis a korábban kipróbált MQi GT EVO-ról ugyanezt állították, mégis csak 115 körül fogyott ki a szuszból a fürge robogó, mely hasonló technikára épül, mint az MQi 100.

niu-mqi-100
A műszeregység régi ismerős a korábbi NIU-król, akárcsak a hasznos, lopásgátlóként is működő gyári alkalmazás

Az sem okoz gondot az MQi-nak, ha napi több mint száz kilométer vár rá, ugyanis a 4. generációs NIU aksik 4-5 óra alatt nulláról, teljesen feltölthetőek, vagyis akár munka közben is pótolhatóak a kimotorozott amperek a 72 voltos feszültségű és 2 x 26 Ah-s telepekben.

niu-mqi-100
Feltűnően nagy, közel 3,8 kWh-s aksicsomag felel a motor mozgatásáért, amivel több mint 100 km-es hatótávot ér el a NIU. Az üzemeltetési költségekre jellemző, hogy a töltés 2-300 forintba kerül, azaz kilométerenként 2-3 forintból motorozhatsz az MQi-val

Mivel csak 128 kilóval mérlegel, a tologatása, mozgatása sem okoz gondot, ráadásul így a terhelhetőség is örvendetesen nagy – a megengedett össztömeg 275 kg, tehát két átlagos, 70 kilós felnőtt mellett némi csomag is vihető a kétszemélyes, zöldrendszámos motorral. Hogy milyen előnyei vannak a zöld plakettnek és mennyit takaríthatsz meg a környezetbarát működést sejtető rendszámmal, arról itt olvashattok bővebben.

niu-mqi-100
A lassításról 180 és 220 mm-es átmérőjű féktárcsák gondoskodnak, s hogy minél biztonságosabb legyen a megállás, alapáron CBS-szel, azaz fékerőelosztóval felszerelt a motor

Persze a fenti erényeknél is fontosabb, hogy akinek csak A1-es (vagy autóból átülve A1B-s) jogsija van, a 6,5 kW-os csúcsteljesítményű NIU-val olyan fürge motort kap, amivel a 250-es és a 400-as riválisok gyorsulását élheti át, de ehhez nem lesz szüksége újabb vizsgára és A2-es vezetői engedélyre.

niu-mqi-100

Így aztán városban könnyen maga mögött hagyja a lámpáknál a kocsikat, és azok a települést elhagyva sem előzgetik vissza, hiszen 100 km/óra feletti végsebességével a NIU MQi 100 – és a márka többi csúcsrobogója – lazán tartja a közlekedés tempóját.