Aligha véletlen, hogy már több mint kétmillióan követik a FunForLouis YouTube-csatornát, hiszen olyan tartalmak sorakoznak a világjáró nevével fémjelzett oldalon, mint az észak-koreai határvidéken készített kisfilm, az 1600 kilométeres hatótávú napelemes autó vagy a Tesla-motoros Volkswagen Transporter sztorija.
Napelemmel tölteni egy robogót ezer mérföldön át?
Ezúttal nem mindennapi kalandra vállalkozott főhősünk:
szeretett volna eljutni Angliából – Franciaországon és Svájcon át – Olaszországba, mégpedig úgy, hogy az 1600-1700 kilométeres úton lehetőleg csak napelemről tölti a motorját. Íme, a kezdetek – ez történt az első napon.
Az gyorsan kiderült, hogy a felhős idő nem barátja az ilyen kihívásba belevágó motorosnak, és hiába a nagyméretű külső aksi, illetve a jókora napelem, hiszen ha nem bújuk elő a nap, akkor az amperek sem vándorolnak vissza a telepekbe. Az tehát már az elején leszögezhető, hogy ez elméletileg járható út lenne, de csak hosszú nappalokkal és ragyogó kék ég társaságában, míg az esős Franciaországban gyakorlatilag zsákutca.
Így hát gyorsan taktikát váltott főszereplőnk, és úgy tervezte az útját, hogy éttermekben, kempingekben rendszeresen tölteni tudja a NIU-t, bár a részletes itiner dacára is előfordult, hogy az éjszaka közepén, a céltól nem messze már egyszámjegyű százalékot mutatott a gép kijelzője. Akárhogy is, végül sikerült teljesítenie az utat, amiben nagy segítségére volt, hogy dél felé tartva egyre több helyen talált ingyenes, e-kerékpárok töltésére szolgáló nyilvános töltőt, ahol a rolleresek és az e-robogósok is megállhatnak. Viszont a kempingek személyzetével és az angolul egy szót sem beszélő recepciósokkal néha meggyűlt a baja...
Nehézségek ide vagy oda, eljutott a családjához Olaszországba, és közben részletesen bemutatta, hogy milyen buktatókkal, nem várt akadályokkal kell szembesülnie annak, aki ehhez hasonló kalandra vállalkozik. Sőt, a hosszú, fekvő formátumú videókra immúnis nézőknek készített egy rövid, látványos összeállítást is az útról.
Louis egy NIU NQi GTs robogóval teljesítette a túrát, mely a motor adatlapja szerint 80 km/órás végsebességre képes, és kiviteltől függően 70-90 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Ha ismerős a gép neve, az nem véletlen, ugyanis a modell segédmotor változata – több mint harminc vetélytársat megelőzve – megnyerte a kecskeméti pályán rendezett 24 órás robogóversenyt.
Ha Ti is kíváncsiak vagytok rá, milyen váratlan akadályokkal szembesült Louis Cole, és miként lett úrrá a problémákon, itt megtaláljátok a 11 részes sorozat minden epizódját.