A bajor etalont hiába próbálták legyőzni: európai ellenfelei túl endurósra sikerültek, a távol-keleti riválisok pedig egyszerűen túl olcsók voltak, hogy letaszítsák a trónról a nagy GS-t.
A Ducati legújabb próbálkozása, a 2010-es Multistrada végre nevéhez hű megoldásokkal száll harcba: a kémfotókon jól látható, hogy az ezres sportmotorokat megszégyenítő radiális fékeket, és egykarú hátsó lengővillát kapott, így az utcai motorozással biztosan nem lesz baj. A nehezebb terepezést a vaskos első villa és a hosszú rugóutak segítik, míg a hosszú távú túrázást a gyári dobozok teszik kényelmesebbé.
A Ducati újdonságának nem lesz könnyű dolga, jövőre a BMW mellett, a KTM SM-T-vel, és a 2010-re felfrissített Moto Morini Granpassoval kell megküzdenie a legjobb túraenduró címért.
Moto Morini Granpasso
KTM SM-T