A Motul az NGM Mobile Forward Racing MotoGP alakulat hivatalos kenéstechnikai partnere lesz, és a csapat Yamaha motorral hajtott FTR-e, amelyik az új “Open” kategóriában indul 2014-ben, a cég ikonikus piros-fehér logóját viszi majd. Az új együttműködés egyfelől az olajvállalat Tech3-mal közös hosszú történetét egészíti ki egy új fejezettel, másfelől a 2015-ben várható Suzuki együttműködés előfutárának is tekinthető. Hervé Amelot úr, a Motul igazgatótanácsának elnöke szenvedélyesen nyilatkozott a vállalat legújabb partnerségéről: “Boldogok vagyunk, hogy aláírhattuk a jelenlegi együttműködést a Forward Racinggel, egy nagyon profi csapat, mely évről-évre rengeteget fejlesztett a motor teljesítményén. Az új együttműködés a Motul és a Yamaha közötti, történelmi múltra visszatekintő kapcsolatot erősíti meg a motorkerékpár versenyzés legmagasabb régiójában, a MotoGP-ben.”
A Forward Racing versenyzői 2014-ben a kétszeres Suberbike Világbajnok “Texasi Tornádó” Colin Edwards és Aleix Espargaro, utóbbi a legsikeresebb CRT (Claiming Rule Team) versenyző volt 2013-ban. Az amerikai számára az új együttműködés olyan, mintha ismét hazatérne, karriere folyamán már többször is vitte a Motul színeit a Yamaha gyári csapatánál és a Tech3-nál is. Az idei “Open Class” osztály a CRT (Claiming Rule Team) kategóriát helyettesíti: a motorokat a motorvezérlő elektronikával és szoftverrel korlátozzák, de a csapatok több üzemanyaggal gazdálkodhatnak, mint a gyári kategóriában indulók. Espargaro volt a legkiemelkedőbb versenyző a szezon előtti teszteken, tovább növelve önbizalmát és a csapat bizalmát is az elkövetkező versenyszezonban.
A több mint százhatvan éves múltra visszatekintő Motul úgy tekint a MotoGP-re, mint egy olyan ideális teszt laboratóriumra motorkerékpáros termékfejlesztési programjuk számára, mely a legfrissebb műszaki megoldásokat és a motorversenyző tehetségeket szippantja magába. A sorozat tökéletes hátteret kínál iparági kutatásai számára, egyszersmind lehetőséget nyújt a tavalyi szezon első felében bemutatott új, csúcstechnológiát alkalmazó motorkerékpár kenőanyag választék reklámozására.