Noha a Datahouse összesítése külön kategóriába sorolja a 125-ös és az annál nagyobb robogókat, ha egy kalap alá vesszük az összes rendszámos robeszt, kiderül, hogy minden negyedik új motorkerékpár ebből a géposztályból kerül ki Magyarországon.
A kategória legerősebb márkája a Honda, mely öt modellt jegyez a legnépszerűbb tíz új robogó közül, viszont a géposztályokat tekintve csak a 125-ösöknél tudott győzni a PCX125-tel, míg az ennél nagyobb robogók mezőnyében – ismét – a Yamaha XMAX 300 volt az etalon Magyarországon. A tavalyi győztes tehát továbbra is őrzi első helyét, bár idén komoly kihívót kapott a Honda ADV350 „személyében”, mely a második helyre zárkózott fel.
A robogók térnyerése arra utal, hogy egyre több sofőrnek lett elege a dugóban araszolásból, a drága benzinből és a magas parkolási költségekből, s inkább kétkerékre váltott, hogy havonta több tízezer forintot és értékes órák tucatjait spórolja meg.
Új nagyrobogók sorrendje a magyar motorpiacon (2022):
1. Honda PCX125
2. Yamaha XMAX 300
3. Honda ADV350
4. Vespa GTS
5. Honda Forza 350
6. Yamaha TMAX
7. Honda SH125
8. BMW C 400 GT
9. Honda Forza 125
10. Vespa Primavera 125 – Honda NSS 750 – BMW C 400 X (azonos darabszámmal holtversenyben)