A Datahouse adatai szerint az utóbbi évtized legerősebb szezonját zárhatja a hazai motorpiac, miután az első tíz hónapban sikerült felülmúlni a kifejezetten erős 2020-as esztendőt is. Összességében közel 9 százalékkal nőttek az eladások: 2019-ben 3828, tavaly 3944, idén pedig 4285 nagymotor talált gazdára.

motorpiac-2021-oktober
Szoros verseny: a csupaszmotorok lassan behozzák a korábban egyeduralkodó túraendurókat

A puszta számoknál sokkal érdekesebb, hogy egyre kisebb részt tesznek ki a kimondottan munkacélú motorok és az ingázásra használt 125-ös robogók: utóbbiak aránya kereken 8,5%-ra csökkent, holott korábban még meghatározó géposztályként voltak jelen a piacon. Ezzel párhuzamosan nőtt a 150-esnél nagyobb robogók aránya (13,6-ról 15,5%-ra), és a legnagyobb meglepetés, hogy a nakedek lassan letaszítják a trónról a túraendurókat. A csupaszmotorok részesedése már megközelíti a 19%-ot, míg a crossoverként emlegetett nagyenduróké 23,5-ről 21,7%-ra csökkent.

motorpiac-2021-oktober
Miként hazájában, Magyarországon is az R 1250 GS a legkelendőbb nagymotor

Az is kiderült, hogy a nagymotorok versenyében továbbra is utolérhetetlen az R 1250 GS: 223-at adtak el belőle, és ezzel jócskán beelőzte a Suzuki V-Strom 650-et (139 db), valamint a dobogó harmadik fokán álló Yamaha MT-07-et (81 db).