Köztudott, hogy Ázsia és Dél-Amerika élen jár, már ami az újonnan eladott kétkerekűeket illeti, de az már kevésbé ismert, milyen nagy különbségek is vannak az öreg kontinens vagy akár az USA piaci eredményeihez mérten.

Elképesztő számok

A most közzétett adatokból tisztán látszik, hogy az Európában és USA-ban értékesített kétkerekűek mennyisége meg sem közelíti az Afrikában és a Közel-Keleten vagy Dél-Amerikában eladott motorokét. Arról nem beszélve, hogy ezek együttesen is „csak” 23,5 millió járművet tesznek ki, szemben Ázsiával, ahol az egyik legnagyobb gyűjtőoldal, a Statista.com mérései alapján idén várhatóan 109 millió (!) új motor lel gazdára.

motoreladasok-vilagszerte-17043
Évi százmilliós mennyiségben készülnek az olcsó, ázsiai piacra szánt motorok, melyeket bizonyára itthon is szívesen látnák a futárok, ingázók. Igen ám, de ezek - a szigorú uniós előírások miatt - Magyarországon, s az öreg kontinens más államaiban sem helyezhetők forgalomba

Így már mindjárt érthető, miért is olyan fontos az ázsiai piac, és miért nehéz az európai vevők érdekeit érvényesíteni. Természetesen a messzi keleten eladott vasak többsége nem GSX-R1000 és CBR1000RR, de akkor sem nehéz kiszámolni, hogy darabonként szerény, százdolláros árrést feltételezve is 10,9 milliárd dolláros, azaz 2700 milliárd forintos tiszta haszonról van szó csak ebben az egy térségben.

motoreladasok-vilagszerte-17044
Ázsia egymagában nagyobb mennyiségű új motort „szippant fel”, mint a világ összes többi régiója együttesen. Az idei előrejelzés szerint csak ott 108-109 millió kétkerekű talál gazdára év végéig (Kép forrása: Statista.com)

Ez a mennyiség 800 dolláros vételárral számolva 22 ezer milliárd forintos bevételt jelent, ami mellett tényleg eltörpül az Európában lényegesen drágábban, de összehasonlíthatatlanul kisebb mennyiségben eladott endurók és sportgépek tömege.