A szabadkártyás induláshoz csak annyit kell tennie a csapatoknak, hogy a futam előtt 90 nappal kérelmet nyújtanak be az IRTA-nak, ahol döntenek a benevezett pilóta sorsáról.
Pedrosa is rajthoz áll 2023-ban
A sepangi teszten arról faggatta a MotoGP.com riportere az alakulatokat, hogy az ismert, szerződtetett versenyzőkön kívül még kit láthatunk idén a versenyeken. Noha a hivatalos elbírálást még nem kapták meg a csapatvezetők, tényként kezelhető, hogy ismét szurkolhatunk Dani Pedrosának, aki a Red Bull KTM Factory Racing színeiben indul a Spanyol Nagydíjon, sőt jelenleg tárgyalnak róla, hogy a San Marinó-i összecsapáson is ott legyen a legendás pilóta.
A Ducati Lenovo csapatfőnöke, Davide Tardozzi úgy nyilatkozott, hogy a bolognai gyár szeretné, ha tesztpilótájuk, Michele Pirro – a főállású márkatársak mellett – elindulna San Marino-i, az Olasz és a Holland Nagydíjon is, azaz a bolognaiak kihasználnák mind a három lehetőséget a jelenlegi motor fejlesztésére. Szintén az olasz pilótákhoz kapcsolódó hír, hogy Andrea Iannone ma bejelentette:
immáron egy éve keményen edz, hogy visszatérhessen a világbajnokságra, miután idén lejár a négyéves eltiltása.
Az erőnléti edzések után február közepéről már visszaül a motorra is, most hétvégén például éppen Pirróval áll rajthoz a vallelungai pályán.
Eközben lassan körvonalazódik az Aprilia helyzete is, náluk Lorenzo Salvadori élhet majd a szabadkártyás lehetőséggel Mugellóban, Assenban, valamint az Osztrák Nagydíjon. Kifaggatták a Honda és a Yamaha döntéshozóit is, ám ők egyelőre nem döntötték el – vagy nem szeretnék kiadni –, hogy Bradl és Crutchlow melyik futamon bizonyíthat 2023-ban. Ismerve a tesztelések fontosságát és a szűkre szabott tesztnapokat, jó eséllyel a két japán márka is él majd a felajánlott három-három lehetőséggel.
Persze olyan sok idejük nincs már gondolkodni, ugyanis éppen egy hónap múlva, március 17-én zajlik a pilóták közös, portimaói tesztje, majd egy héttel később, március 26-án kezdetét veszi a 2023-as MotoGP-szezon.