A folyamat a Yamaha bejelentésével indult, amikor pár hete hivatalossá vált, hogy menesztik az idei szezonban futamgyőzelmeket szerző párosukat - Marco Melandrit és Eugene Laverty-t. Melandri viszonylag hamar "munkát talált" a következő idényre, hiszen a BMW gyári alakulatához szerződött, Laverty pedig a hírek szerint szintén egy S1000RR nyergében vághat neki a 2012-es szezonnak, a BMW Italia színeiben.
Az idei világbajnok, Carlos Checa is motort cserél, igaz, ő csak ideiglenesen teszi ezt: a Ducati MotoGp csapatának segít tesztelni a 2012-es, ezer köbcentis versenygépet, vagyis újra egy GP motor nyergében tölthet néhány napot a spanyol versenyző. De nem Checa az egyetlen, akit meglepetésként ért, hogy a közeljövőben az bolognai csapat segítségére lesz, hiszen a Japán Nagydíjon Loris Capirossit helyettesítő Damian Cudlin most hazai környezetben, az általa jól ismert Phillip Island versenypályán is lehetőséget kap a bizonyításra. Az újabb esélyt Hector Barbera sérülése révén szerezte az ausztrál versenyző, hiszen a spanyol még Motegiben szenvedett el olyan súlyos sérülést, ami meggátolja abban, hogy a jövő héten rajthoz álljon a MotoGp idei tizenhatodik futamán. A Moto2 fiatal sztárja - és az idei VB cím egyik várományosa -, Marc Marquez is nagy lehetőség előtt áll, hiszen a fiatal versenyzőt többször szóba hozták már a HRC MotoGp alakulatával. Bár sokan ellenzik a gyors kategóriaváltást - hiszen az ifjú spanyol csak ebben az esztendőben lépett fel a 125-ösök mezőnyéből -, de tény, hogy jelenleg a középső géposztály egyik leggyorsabb versenyzője, és az év eleji rapszodikus teljesítménye ellenére a világbajnoki tabellát is vezeti a Repsol színekben versenyző spanyol pilóta.
A 2010-es Moto2 világbajnok, Toni Elias is márkaváltásra készül, sőt ebben az évben is kategóriát vált, legalább is a szaksajtó már tényként kezeli, hogy jövőre őt is a Superbike szériában láthatjuk viszont. A legfrissebb értesülések szerint a huszonnyolc éves spanyol pilóta egy Ducati nyergében fog küzdeni az újabb világbajnoki elsőségért.