A hosszúra nyúlt nyáriszünet után múlt hétvégén folytatódott a gyorsaságimotoros-világbajnokság, mégpedig a híres-hírhedt silverstone-i pályán. A szombati sprintverseny már előrejelezte, hogy nem a megszokott nevek lesznek az élen, ugyanis Alex Marquez, Bezzecchi és Viñales állhattak dobogóra a sprint végén, ami izgalmas főfutamot sejtetett.
Új győztesek a MotoGP-ben
Vasárnap sem volt strandidő, mégis egész hétvégén ekkor volt a legmelegebb a brit pályán, és úgy tűnt, az eső veszélye végre nem fenyegeti a pilótákat. Ezúttal is rendhagyó sorrendben zajlottak a futamok, elsőként a Moto3 mezőnye lépett pályára, őket követte a királykategória, majd zárásként a Moto2-esek jöttek.
A pálya karakteréből adódóan a Moto3-versenyen gyakorlatilag az első 17 pilóta utazott egy bolyban, és a vége előtt 2-3 körrel sem lehetett megtippelni a befutót. Hogy milyen kaotikus volt az utolsó kör, azt jól mutatja, hogy az első tíz versenyző egymástól mindössze néhány tizedmásodpercnyi távolságban száguldott át a célvonalon, sőt a 17. helyezett, azaz már nem pontszerző Kelso zárta a szinte egybefüggő sort. David Alonso volt a leggyorsabb, ráadásul élete első futamgyőzelmét aratta, nyomában Sasakival és Holgadóval.
A Moto2-ben az volt a legfontosabb kérdés, hogy Acosta átveszi-e a vezetést a vb-tabellán Arbolinótól, akinek nem sikerült valami fényesen az időmérő és a versenyen is csak a pontszerző helyekért harcolhatott. Végül Acosta biztonsági motorozást bemutatva tisztes távolból követte az első Aldegert (akinek szintén élete első Moto2-győzelme volt a silverstone-i) és a második helyezett Canetet. Így már Acosta áll a világbajnokság élén, két ponttal megelőzve Arbolinót és jókora előnyt felépítve a harmadik Dixon előtt.
A királykategória vasárnapi összecsapásán úgy tűnt, sima Bagnaia-győzelmet láthatunk, ám a nagy felzárkózást bemutató, apriliás Espargaro az utolsó körben meglepte a talján világbajnokot, és megszerezte az Aprilia első idei győzelmét.
Espargaro-Bagnaia-Binder sorrendben haladtak át a célvonalon, és duplán ünnepelhetett az Aprilia, ugyanis a negyedik-ötödik helyen is a noalei brigád motorjai végeztek Oliveirával és Vinalessel a nyeregben. Ezzel a listavezető Bagnaia előnye már 41 pont a második Martinnal szemben, a brit futamon kieső Bezzecchi visszaszorult a harmadik helyre, közvetlenül Binder és Zarco elé.
Szokás szerint csak két hetet kell várnunk a folytatásra, és a hazánkhoz legközelebb eső pálya, az osztrák Red Bull Ring következik, ahol az augusztus 20-ai hétvégén csapnak össze a világ leggyorsabb motorosai.