Sepangban tavaly ugye Capirossi győzött de idén óva intett mindenkit attól, hogy ebből levonjon bármit is, mondván: „Minden évad más. Az, hogy tavaly jó voltam itt, semmit nem jelent.” Talán ez így is van, de a Brno-i fantasztikus Capirex-fölény után azért mégiscsak túlzott szerénykedésnek tűnt a dolog. A pénteki szabadedzések is ezt igazolták, ahol az olasz Ducatis elég meggyőzően mindkétszer az élen végzett. A nap vesztese Dani Pedrosa lett, akit keményen átdobott az ezres Honda aminek következtében megsérült a térde. „Ma elég jól mentek a dolgok.” - nyilatkozta később Dani. „Elég jónak éreztem a motort és elégedett voltam a tempómmal. De a 13-as kanyarban buktam és durván értem földet. Az első gumi apró megcsúszásával indult a dolog aztán ledobott a motor és a térdemet beütöttem a szegélykőbe. Eléggé biztos vagyok abban, hogy ez okozta a sérülésemet. Emlékszem az egész balesetre, ami jó, és el is tudtam sétálni noha elég fájdalmas volt. Meglátjuk hogyan érzem magam holnap és akkor majd eldöntjük részt tudok-e venni a délelőtti edzésen - nagyon remélem igen.” Szombaton aztán tényleg ment majd’ húsz kört de a legjobb idejével is csak a mezőny végén végzett. Ha a kvalifikáción is így alakultak volna a dolgai, bajnoki esélyei alaposan megcsappantak volna, mivel Rossi egy bravúros körrekorddal a leggyorsabb volt aznap és Hayden is felküzdötte magát a második helyig.
A kis spanyol szerencséjére közbejött egy hatalmas vihar, aminek következtében megszakították a kisebb kategóriák edzéseit, majd a kezdési időpontot is eltolták, de mindhiába. Végül a versenyigazgatóság olyan döntést hozott, amire még nem volt példa a sportág történetében: törölték a kvalifikációt és a szabadedzések összesített köridejei alapján állították fel a rajtsorrendet. Ennek értelmében Rossi indulhatott az élről, Hayden és Capirex mellőle, míg mögülük Roberts, Pedrosa és az újra bekapcsolódó Gibernau.
Ebből Rossi-Capirex csata lesz
A vasárnapi rajt hibátlanra sikerült, főként a gyakran cefetül startoló Rossinak, aki elsőként fordulhatott. A mögötte érkező Capirexnek mindössze két kör kellett és átvette a vezetést a hétszeres világbajnoktól. A vezető párost Pedrosa egészítette ki trióvá és okozott meglepetést párszor az olaszoknak, míg Hayden, Stoner és később Gibernau lőtávolból figyelte az eseményeket. Ahogy telt az idő Pedrosa a sérülése miatt fokozatosan elfáradt és kezdett leszakadni a vezető kettősről, de a parádé csak ezután kezdődött. Rossi és Capirex fantasztikus küzdelmet mutatott be, kanyarról-kanyarra szinte egymás mellett motoroztak, csúszkáltak és láthatóan mindent bevetettek a végső győzelem reményében. Az utolsó előtti körben aztán Capirex ugrott az élre és majd’ hat tizedet vert Rossira. A Doktor secperc ledolgozta hátrányát és egy szűk balosban betette Yamahája orrát a Ducati mellé, onnan pedig már nem volt visszaút. Ugyan Capirossi még bepróbálkozott a célra forduló kanyarban, amit Rossi is elrontott, de túl nagy sebességgel esett be és kisodródott a szélső ívre. Rossi tehát megérdemelten győzött és újabb értékes pontokat hozott Haydenen, ami igaz Capirex második helyére is. „Ez egy újabb legendás küzdelem volt Loris-szal - nagyon kemény ugyanakkor nagyon fair. Brno-ban el tudott szökni de ma képes voltam rajta maradni. Mindig nagyon látványos mikor mindkettőnk motorja jól működik, mivel bizonyos szekciókban ő a jobb, másutt pedig én, így egy csodálatos harc alakul ki. Nagyon élvezem a vele való versenyzést, mivel nagyon tiszteljük egymást és bízunk a másikban - valószínűleg ő az eddigi legkeményebb ellenfelem, aki egyúttal a legjobb barátaim közé tartozik. A verseny egy bizonyos pontjánál azt hittem el tudok szakadni tőle, de hirtelen újra ott termett és tudtam, hogy ebből csata lesz a végén. Aztán ő akart lelépni tőlem de mentem utána és az utolsó pár körben körülbelül tízszer előztük meg egymást, csodálatos volt.” - nyilatkozta a Doktor később. A harmadik helyen beért sérült Pedrosa örült, hiszen ismét faragott Haydennel szembeni hátrányán. A bajnokság amerikai éllovasa viszont érthető módon nem volt elragadtatva a történtektől: „Úgy éreztem ma minden tőlem telhetőt megtettem és erre büszke vagyok de a versenyzés ezen szintjén ez néha nem elég. Nem akarok kifogásokat keresni - a motor, a beállítások és a gumik elég jók voltak de nem tudtuk kihasználni a bennük rejlő sebességet. Nem valami jó érzés ilyen picivel lemaradni. Persze tovább harcolunk - van még négy verseny és olyan pályák is következnek amiket igazán kedvelek.”
Pedrosa sérülten is dobogós
Gibernau visszatérése az ötödik helyre elég jónak mondható, ahogy mögötte Hopkins beérkezése is. A nap legpechesebb csapata valószínűleg a Kawasakié volt, Nakano nem sokkal a rajt után benézett egy féktávot és bukott, ráadásul kilökte csapattársát is, aki így a hatodik rajtpozícióból csak tizenharmadikként ért be.
A bajnokság jelenlegi állása szerint még mindig Hayden vezet 214 pontjával, de Pedrosa már csak 22, Rossi pedig 26 ponttal van lemaradva. Capirossi 171 és Melandri 168 pontjából is lehet még bajnoki cím, de ilyen riválisok mellett ez már csakis sorozatos győzelmekkel lehetséges.
A 250-es kategóriában folytatódott a már megszokott Lorenzo-Dovizioso párharc, noha a szombati időjárás miatt törölt második kvalifikáció itt is megkavarta a dolgokat. A szabályok értelmében a pénteki első kvalifikáción elért idők alapján Barbera került az első rajtkockába, mellőle Lorenzo, Hiroshi Aoyama és Locatelli indulhatott. Dovi a mögöttük lévő sor elejéről vághatott a futamnak. A verseny elején Lorenzo, Dovizioso és Loca egymással csatáztak a vezető helyekért, míg mögöttük De Angelis és Takahashi motorozott.
"Kicsit csalódott vagyok, mert úgy érzem, ezen a futamon is dobogóra tudtam volna állni."
Loca sajnos kicsúszott és ugyan visszaállt, de már ’csak’ az ötödik helyre tudta végül visszaküzdeni magát. De Angelis ezt kihasználva feljött Doviékra, sőt majdnem mindkettőt egyszerre előzte meg egy jobbkanyarban de Lorenzo időben visszazárt. Dovizioso a korrigálás miatt kiesett a ritmusból, a spanyol pedig így kissé elhúzott tőlük ami pont elég volt számára a végső győzelemhez. Dovi végül visszatartotta De Angelist, mögöttük pedig Takahashi ért be. „Ma egy szinten voltam Lorenzoval mivel jó tempót mentem. Aztán sajnos De Angelis lelassított így vesztettem pár fontos métert ezért nem tudtam Lorenzohoz közel maradni. Tudtam, hogy ez megtörténhet és az Aprilia-versenyzők meg is próbálják. De Angelis semmi rosszat nem csinált, én is ezt tettem volna a helyében de az az előzés döntő volt a végkimenetelt nézve. Mindössze öt pontot vesztettem ahelyett, hogy annyit hoztam volna. Még mindig bízom a bajnoki cím megszerzésében, de ha versenyeket akarok nyerni, akkor már az elején el kell mennem.” - vázolta fel Dovi a történteket. A bajnokságban így 12 ponttal Lorenzo vezet a 212 pontos Dovizioso előtt, De Angelis pedig egy ponttal megelőzte Takahashit a harmadik helyen.
A legkisebbeknél a szokásosnál is eseménydúsabb volt a hétvége. A 125-ös kategória második kvalifikációját ugyan nem törölték, de az eső miatt itt is az első kvalifikáció eredményei alapján állt fel a rajtrács. Bautista így idei ötödik pole pozícióját szerezte meg, de az első sorba került még Kallio, Pasini és Olive is. Talmaé a tizenkettedik rajthely lett, míg Tóth Imié a tizenkilencedik. Másnap már a felvezető kör sem alakult valami egyszerűen ugyanis Pasinivel csapattársa ütközött és a motorja üzemképtelenné vált. Bement a boxba a másik gépért de nem a mezőny után indult, hanem felállt a rajthelyére, amiért kapott egy invitálást a boxutcába. Az élen egyébként Bautista ment már az első körtől kezdve ám a harmadik körben piros zászlót kapott a mezőny. Ismét Pasini került a képbe ugyanis bukott a célegyenesre fordító kanyarban, az utána jövő Iannone pedig nem tudta kikerülni az elé került Apriliát és hatalmasat esett.
Az új rajt után ismét csak Bautista állt az élre és le is vezényelte a maradék tizenkét kört, ezzel szinte behozhatatlan előnyre tett szert a bajnokságban. Mögötte Kallio jött be Faubel és Simon előtt. Talma menetrendszerint újra a legjobb Hondás lett, ami ezúttal a nyolcadik helyet jelentette, noha volt, amikor már-már a dobogóért harcolt. Tóth Imi az első rajt után a tizenötödik helyre jött de a kör végén visszaszorították pár helyet, majd a második rajtnál lefulladt az Apriliája így csak a mezőny után indult. Ennek fényében igazán nem rossz a végső 23-ik hely. „A második rajtnál nem értem mi történt, mindent úgy csináltam, mint az előző startnál, de motor egyszerűen befulladt. A futamban aztán folyamatosan jó köröket futottam, a motort nagyon jól beállították a szerelőim, de a pontszerzés nem sikerült. Ha sikerül a motorom jó formáját átmentenünk Ausztráliára, akkor pontokat fogok szerezni.” - ígérte a Team Toth versenyzője.
A bajnoki cím szinte eldőlt, a 181 pontos Kallio második helye még nem teljesen biztos mivel Pasini pont egy futamgyőzelemnyire van csak lemaradva. Következő forduló Ausztráliában lesz most hétvégén. - torro
Kapcsolódó anyagok:
Szétnéztünk a MotoGP paddockban