Ugyan az edzésmenő Quartararo meg-megvillant a pénteki és szombati gyakorláson, végül semmi nem veszélyeztette Marquez újabb elsőségét, amit ráadásul pályacsúccsal húzott be a szombati napon. Nem hagyott kétséget afelől, hogy tizedik alkalommal is ő lesz Sachsenring királya - a kissé unalmas versenyen úgy ellépett, hogy csak néha-néha került képernyőre, és senkitől nem zavartatva erősítette meg vezető helyét a tabellán. Mögötte Quartararo, Rins, Vinales és Crutchlow tűnt a leggyorsabbnak, ám az ifjú francia már a futam elején kicsúszott, míg suzukis vetélytársa nagyjából a verseny felénél kötött ki a sóderágyban.

motogp-sachsenring-2019-22498
Marquez szinte már a zsebében érezheti az újabb vb-címet: 185 pontot gyűjtött a nyári szünet előtt, míg a második Dovizioso 127-tel követi, nyomában a 121 pontos Petruccival. Az ifjú spanyol bevallotta a verseny után, hogy szándékosan spórolt, mert nem akart pórul járni, mint Austinban, de így is közel hét másodperc előnyt épített ki Németországban

A kiesések dacára Rossi csak a nyolcadik helyig tudott felzárkózni, és tempóját látva nem lepődnénk meg, ha idén ősszel szögre akasztaná a sisakot. Ugyanakkor voltak kellemes meglepetések is, mint például az egyre magabiztosabb Mir, aki gyorsan felvette a tempót a királykategóriában, illetve szót érdemel a sérült Lorenzót helyettesítő Stefan Bradl is, aki beugróként tizedik lett, és a teljes versenytávon mindössze három másodpercet kapott Rossitól. A Német Nagydíj részletes edzés- és versenyeredményei itt találhatóak.

motogp-sachsenring-2019-22500
Mindössze 7,5 percig tartott a MotoE első futama, mivel Savadori esése után megszakították a versenyt, és utána már nem is indították újra. Az Ajo és Tuuli szerezte meg az új sorozat első győzelmét

A tavaszi tűzvész miatt jókora késéssel, de végre megkezdődhetett az Energicák, vagyis a MotoE géposztály bajnoksága is. Tuuli olyan nagy előnnyel lett edzéselső, hogy félő volt, a mindössze pár perces verseny is unalomba fullad a finn dominanciája miatt. Végül nem így lett, ugyanis az Ajo MotoE színeiben induló pilóta alig fél másodperccel Bradley Smith és Mike Di Meglio előtt haladt át a célvonalon, és az első négy versenyző között sem volt több egy másodpercnél. A futam egyébként a vártnál is rövidebb lett, mert Savadori esése után piros zászlóval megszakították a viadalt, amit a feszes időterv miatt nem is indítottak újra, s végül az első öt kör alapján hirdettek győztest.