Négy Ducati vette körbe az első sorból induló Quartararót, így arra számíthattunk, hogy a csapattársak majd „védik” az élről startoló Bagnaiát.
Persze a francia nem véletlenül vezeti a világbajnokságot, és most is felvette a kesztyűt a villámgyors olasz vasakkal szemben. Hiába előzte meg Martin és Miller az eltérő gumikeveréken startoló Quartararót, a francia mindkettejüknek visszavágott, Martin pedig el is esett, mikor megpróbálta újra támadni a franciát.
A nem kimondottan eseménydús futamon még az okozott izgalmakat, hogy úgy tűnt, Bagnaia kiugrott a rajtnál, ám a startot elemezve kiderült: egyszerűen csak jobbak voltak a reflexei, s valóban a lámpák kialvása után indult el.
Az ifjú yamahás szurkolói valószínűleg élvezték az összecsapást, hiszen a verseny első felében visszaeső Quartararo a keményebb hátsó abroncson egyre gyorsult, és az utolsó körre teljesen felzérkózott a futamot vezető Bagnaia mögé, s ha két-hátrom körrel hosszabb a viadal, minden bizonnyal meg is előzi vetélytársát.
Így azonban maradt a Bagnaia-Quartararo sorrend, mögöttük a csodagyerek Bastianinivel, aki a fél mezőnyön áthámozta magát és sorra futotta a leggyorsabb köröket a „veterán” Ducatival. Megérdemelten lett harmadik, megmutatva, hogy a legalább kétéves technikával is lehet dobogós helyet szerezni a GP-ben.
Bármilyen hihetetlen, a 48 pontos előnnyel vezető Quartararo jelenleg a „csúcstartó”, ugyanis egyik géposztályban sem épített ki senki ekkora fórt a tabella élén. Fura ezt leszögezni négy futammal a szezon vége előtt, hiszen a Marquez- vagy Rossi-érában ilyenkor már rendre eldőlt a trófea sorsa.
Most újabb kéthetes pihenőre mennek a pilóták, majd október harmadikán az Egyesült Államokban láthatjuk újra őket a szezon 15. futamán.