Míg a Formula-1 indulói gyakran taktikáznak eltérő keverékű abroncsok használatával, a MotoGP-ben ez kevéssé jellemző, ezért a hasonló stílusban motorozó pilóták nagyjából ugyanolyan kopással, s így hasonló tempóvesztéssel számolhatnak a versenyek során. Ezt elégelte meg a DORNA és a sorozat beszállítója, a Bridgestone, s döntésük értelmében a következő hónapokban új, eddig nem használt gumikeverékeket fognak kifejleszteni a királykategória számára.
Azt várják az újítástól, hogy akár az élcsapatok is adott esetben különböző taktikán legyenek egy-egy hétvégén. Nem titkolt céljuk, hogy ezzel a verseny első és második felében eltérő erőviszonyokat láthassanak a nézők, mely akár több akcióhoz is vezethet, felpörgetve az előzésekben igencsak szegény élmezőnyt. Már csak az a kérdés, hogy milyen biztonsági tartalékokkal számolnak a mérnökök a hamarabb felmelegedő, de várhatóan előbb elfogyó gumikkal kapcsolatban, hiszen itt - ellentétben az autókkal - hiába is jönnének ki kerékcserére a pilóták, legfeljebb motort tudnak cserélni, ami a legutóbbi alkalommal is számos galibát okozott...