Jóllehet, a rendszámos motorkerékpárokon már a hatvanas években megjelent az elektromos önindító, a világ leggyorsabb gépeit még a nyolcvanas évek közepén is betolással keltették életre a rajtrácson. A gyorsaságimotoros-világbajnokságon ugyanis csak 1987-ben (!) szüntették meg a klasszikus rajtot, amikor a zöld lámpák felvillanására a pilóta egyedül tolta be a motorját.

motogp-betolasos-rajt-korszak-vege

Ez számtalan veszélyt rejtett, hiszen például Drapál János is panaszkodott rá, hogy a tévétársaságok gyakran nem hagyták bemelegíteni a gépeket a start előtt, mert a kipufogózaj zavarta az interjúk készítését a rajtrácson. Ezért néhány pilóta motorja túlzottan visszahűlt, majd hosszú métereken át tolva sem indult be, míg a mögötte érkezők már a nyeregben ülve, nagy tempóban közelítettek a technikával küzdő versenyző felé.

Az egyik leghírhedtebb ilyen baleset éppen a megszüntetés évében, 1986-ban történt, és valószínűleg köze volt ahhoz, hogy néhány hónappal később már önindítóval keltették életre az erőforrásokat. A karambol egyik részvevője Wayne Gardner volt, aki megsérült, miután nem indult be a motorja, és egy másik pilóta hátulról nekicsapódott.

Mára csak nosztalgikus emlék maradt a rohanó, és a motorját betoló pilóta képe. Lehet, hogy izgalmasabb volt úgy a rajtprocedúra, de kétségtelen, hogy a mai, villámgyors motorok korában már elképzelhetetlen lenne egy ilyen start, amikor néhányan a versenygépet tologatják, míg a többiek közöttük lavírozva lőnek ki a rajtrácsról.