Marc Marquez tényleg nem mindennapi fölénnyel nyerte meg mindkét aragoni versenyt, megszakítva ezzel a csaknem három éve tartó (!) nyeretlenségi sorozatát. Jóllehet, nem csak ő tért vissza ezen a hétvégén régi formájához, hanem Pedro Acosta is, aki az utóbbi hónapok esései és gyengébb eredményei után ismét duplázott a pódiumon.
Jóllehet, Acosta sikeréhez az is hozzájárult, hogy a főversenyen Alex Marquez és Bagnaia vívott előtte az utolsó dobogós helyért, és a két pilóta ütközésével, majd kiesésével lépett előre a GasGas-pilóta a harmadik helyre.
Bagnaia nem is hagyta szó nélkül a balesetet, sőt tulajdonképpen arra utalt, hogy Alex kimondottan szerette volna pattanásig feszíteni a húrt:
Egyértelmű helyzet, és kétlem, hogy bármilyen magyarázatra szorulna. Az adatok is alátámasztják, hogy mi történt, sőt azokból még világosabb a helyzet, mint a látottak alapján. Elkeserítő, hogy több olyan pilóta lép pályára, aki rendszerint így viselkedik... Ő lecsúszott az ívről, én megelőztem, és előrébb is voltam a kanyarbejáraton, sőt szándékosan nem mentem túl közel hozzá. Aztán az íven hallottam, hogy gázt adott, vagyis szándékosan kereste a lehetőséget arra, hogy összeérjünk. Nagyjából félgázon haladva kilökött engem... Ez roppant veszélyes manőver volt
– emlékezett vissza Bagnaia.
Mivel mindkét napon Marquez-Martin-Acosta sorrend született, átrendeződött a tabella is. Martin immáron 23 ponttal vezet Bagnaia előtt, és kereken hetven ponttal lemaradva követi őt a harmadik helyen Marc Marquez, majd jön Bastianini, és a dupla dobogóval újra a legjobb „KTM-esként” tündöklő Acosta.
Rendhagyó módon a világbajnokság duplázással folytatódik – most vasárnap és két héttel később is a Marco Simoncelli nevét viselő misanói pályán csapnak össze a világ leggyorsabb motorosai.