Mindössze 48 évesen távozott közülünk a MotoGP és a Superbike sztárja, Anthony Gobert. Halálhírét édesanyja, Suzanne Gobert jelentette be tegnap a közösségi médiában.
A szívem szakad meg, hogy le kell írnom: elsőszülött fiam, Anthony ma késő délután elhunyt. Születése pillanatától halála napjáig szerettem őt. Időnként – finoman szólva is – kihívást jelentett nekünk, de az tagadhatatlan, hogy mindig jó szíve volt és mindenkivel törődött
– emlékezett vissza fiára.
Azt is elárulta, hogy a család több tagja is szenvedett különböző függőségektől, és ez alól Anthony sem volt kivétel. A pilóta hiába próbált több alkalommal megszabadulni káros szenvedélyeitől, utolérte a végzet, és 48 évesen elhunyt.
A világ egyik legtehetségesebb motorosa, Anthony Gobert
A motoros szaklapokban úgy jellemezték anno az 1975-ben, Ausztráliában született Gobertet, hogy korának egyik legnagyobb tehetsége. Ezt bizonyítja az is, hogy pontosan 30 évvel ezelőtt, 1994-ben szabadkártyás beugróként megnyerte a Phillip Island-i edzést, a versenyen is dobogóra állhatott, majd elsőként intették le a szezon utolsó futamán, ráadásul mindezt 19 (!) évesen, amivel ő lett a legfiatalabb WSBK-futamgyőztes.
Úgy tűnt, a jövő sikerkovácsa áll előttünk, így záporoztak a jobbnál jobb ajánlatok, melyek közül a legendás Muzzy Kawasaki szerződését fogadta el. Jöttek is a győzelmek, év végén negyedik helyen zárt összetettben, majd a következő évben (1996) súlyos sérülései dacára is többször nyerni tudott. Ekkor már rebesgették, hogy a GP-ben érhet karrierje csúcsára, mi több, le is igazolta őt a Suzuki gyári csapata, azonban jött az a bizonyos drogteszt 1997-ben, és az alakulat azonnal szerződést bontott vele.
Innen már sajnos nem volt megállás, hiába kapott ülést az MZ-től, majd az AMA Superbike-ban a Ducatitól – egyre messzebb került tőle az áhított világbajnoki trófea. Hogy tempójából mit sem veszített és hogy mekkora tehetség, azt rendre bizonyította, például ismét szabadkártyával indult a Superbike-világbajnokságon, és meg is nyerte a Laguna Seca-i összecsapást, de nem úgy tűnt, hogy felérhet a csúcsra. Ebben az is gátolta, hogy a későbbi munkaadója, a Bimota csapat 2000-ben csődbe ment, mielőtt valóban komoly eredményeket érhetett volna el az SB8R-rel – persze egy futamgyőzelmet így is behúzott –, de végül vb-cím nélkül búcsúzott a sorozattól.
Közel hatvan futamon indult, ezalatt nyolc vb-futamot nyert és 16-szor állt dobogón. Nyugodjék békében!