Tovább bővül a MAMI-nál elsajátítható szakmák száma, ugyanis a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, valamint a Széchenyi István Egyetem idén februárban megállapodást kötött az okleveles motorkerékpár- és versenyszerelő technikus, illetve versenyautó szerelő technikus képzés indításáról. Akárcsak az iskola korábbi tanítványai, a leendő technikusok is a budapesti suli falai között tanulhatják ki a szakmát.
Versenyszerelő technikus képzés a MAMI-ban
Nem ez az első olyan kezdeményezés a Széchenyi István Egyetemen, mely a motorsporthoz kötődik, hiszen tehetséges ifjú pilótáink is az intézményben szerezhetik meg diplomájukat, sőt korábban a versenymérnökképzésről is meséltek nekünk, melynek különlegessége, hogy a leendő szakemberek itt nem vizsgáznak, hanem a többiek előtt tartott előadáson adnak számot tudásukról.
Az iskolát fenntartó alapítvány számára nagy öröm és fontos mérföldkő ez az együttműködés. A Széchenyi István Egyetemmel évtizedes partnerséget ápolunk, amely a Formula Student-versenysorozatban szereplő hallgatói csapattól, a versenymérnöki képzésig számos területen megmutatkozik
– szögezte le Máthé István, a MAMI Magyar Motorkerékpár Alapítvány elnöke. Azt is kiemelte, hogy a már említett versenymérnökképzés sikerességét bizonyítják a Hungarian Racing Engineering Team eredményei is, és a MAMI Kupa is nagyban hozzájárult a technikai sportok fejlődéséhez, amit nemes egyszerűséggel „inkubátorversenyként” emlegettek az ötletgazdák.
Az oktatás kapcsán megszólalt dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi István Egyetem általános és oktatási elnökhelyettese is, aki kiemelte, hogy
az okleveles technikusi együttműködés célja, hogy a szakképzést és a felsőoktatást közelebb hozzuk, a fiatalok számára könnyebben átjárhatóvá tegyük. A tanulók egyes tárgyai beszámíthatóak lesznek egyetemünkön, vagyis képzési idejük is lerövidülhet. Ráadásul azok a fiatalok, akik a motorsporttal szeretnének foglalkozni és a Magyar Motorkerékpár Technikumot választják, erős szakmai képzést kapnak, ezt követően pedig Győrben folytathatják tanulmányaikat.
Végül Dr. Hanula Barna, a győri intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Karának egyetemi docense méltatta az iskola munkatársait, hangsúlyozva, hogy „a MAMI-ban példaértékű elszántsággal hozták létre képzéseiket, amelyek több ponton is találkoznak a Széchenyi-egyetem elképzeléseivel.”
Elmondása szerint azt szeretnék elérni, hogy a nebulók konkrét célokat tűzhessenek ki, és érdekes előadásokon sajátíthassák el a szakma csínját-bínját. Remek példaként említette, hogy egy bonyolult matekfeladat megoldása nem mindig motiváló, ám ha a számítás végén egy jobb köridő elérése a cél, akkor máris lelkesebben folyik a munka, és ez a hatékony, gyakorlatorientált oktatás lényege.