Képzelj el egy egyetemet, ahol több időt töltesz a pályán és a műhelyben, mint az előadóteremben, és nincsenek elméleti, meg gyakorlati óráid, mert a kettő kivételesen ugyanazt jelenti. A képzés után – diplomával a zsebedben – már tudni fogod, hogy miként épül fel egy versenygép, hogyan készítheted fel a futamokra vagy éppen azt, hogy mire van szükség egy pályaautó- vagy motor fejlesztéséhez.
Röviden így lehetne leírni a győri Széchenyi István Egyetem és a MAMI közös versenymérnök-oktatását, amely elsősorban diplomás mérnököknek szól, de azokat is várják, akik később szereznék meg alapdiplomájukat. Ez már csak azért is fontos, mert – a tanárok tapasztalatai szerint – kimondottan sok az autodidakta szakember, aki hasznos tudást szerezhetne az oktatáson, és nem szerették volna, ha az egyetemi előképzettség hiánya miatt esélyük sem lett volna beiratkozni.
Versenymérnök-képzés a MAMI-ban
Felsorolni is nehéz, hogy hányféle területtel foglalkoznak a hallgatók a négy félév alatt, hiszen az üzemanyag-befecskendezéstől, a járműdinamikán, a telemetrián, a felfüggesztésen és az aerodinamikai fejlesztéseken át, egészen a fékpadi mérésekig mindent érint a tananyag, amit csak hasznosíthatnak a jövő versenymérnökei.
Mi több, már a képzés során „élesben” tesztelhetik tudásukat, mivel a MAMI egyedülálló szimulátoraiban többféle két- és négykerekű versenygépeket is kipróbálhatnak, természetesen virtuálisan, majd a választott járművön elkezdhetik az ideális beállítások keresését. Talán mondanunk sem kell, hogy a korábban már részletesen bemutatott HRE, azaz a Hungarian Racing Engineering áll az oktatás mögött, ami azért nagy előny, mert így a jól teljesítő mérnökhallgatók rögtön „mélyvízben”, a HRE edzésein, versenyein csiszolhatják tudásukat, illetve szerezhetnek hasznos tapasztalatokat.
Vizsgák helyett előadások zajlanak a HRE versenymérnök-képzésén
Azt is megtudtuk Máthé Istvántól, a MAMI műszaki igazgatójától, hogy az oktatás mellett a vizsgák is rendhagyóan zajlanak. Nincsenek az asztalon tételek, sem zavarukban a cipőjüket néző, öltönyös hallgatók. Ellenben a vizsgázók közösen választják ki, hogy melyik a kedvenc témakörük, és abból felkészülnek egy nagyjából félórás előadással. Mi több, a számonkérés is szokatlan módon zajlik,
mivel a vizsgán a többi hallgató előtt hangzik el a nagyjából félórás beszámoló, így tehát mindenki hasznos tudást adhat át a társainak is.
Értesz az autókhoz, motorokhoz, és szeretnél egy versenycsapatban dolgozni? Akkor ne habozz! A képzés ugyanis február hatodikán indul, amiről itt olvashatsz további részleteket, illetve munkaidőben a +36209337665-ös telefonszámon kérhetsz felvilágosítást a négy féléves, motorkerékpár– és versenyszakmérnök diplomát adó képzésről.