A Széchenyi István Egyetem és a motorsport
Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója arról mesélt, miként segíti az intézmény a sportolókat:
Reményeim szerint Farkas Kevin és Görbe Soma is a felsőoktatási intézmény hallgatója lesz majd, hiszen az egyetem a fejlődésükhöz szükséges szakmai hátteret tudja biztosítani, míg a harmadik pilóta, Kovács Bálint jelenleg is az egyetem járműipari kutatóközpontjának gyakornoka. Rendkívül fontos, hogy a versenyzők az aktív sportolói életszakasz után a következő nemzedék tagjait is segíteni tudják, és ehhez hasznos elméleti, gyakorlati tudást szerezhetnek
– emelte ki az igazgató. Azt is megtudhattuk, hogy Farkas Kevin, az idei Junior Gp világbajnokság egyetlen hazai versenyzője dobogós eredményeket vár a 2024-es szezontól, és eltökélt célja, hogy újra magyar zászló lobogjon a versenyek eredményhirdetésein. Tavaly a nagy kihívást jelentő Red Rookies Cupban már sikerült bizonyítania tehetségét, gyorsaságát, és az a sorozat remek alap, hogy idén letegye a névjegyét a Junior Gp-ben.
Farkas Kevin
A H-Moto elsőszámú pilótája, Kovács Bálint arról is beszélt, hogy önmagában a pénz nem megoldás, és nem is garancia a sikerre, viszont idehaza kialakult egy olyan színvonalas versenyző- és szakembergárda, ami megfelelő támogatással már képes a tehetségek felfedezésére, nevelésére. Bálint – akárcsak tavaly – 2024-ben is gyári BMW-vel indul az IDM-ben, emellett részt vesz az EWC, vagyis az Endurance-világbajnokság futamain a Wojcik Raning színeiben, ahol egy Hondával bizonyíthat.
Fontos, hogy a versenyző otthonosan érezze magát a versenyhétvégéken, ehhez pedig tökéletes társ a Wojcik Racing. Elvégre ez nemcsak egy csapat, hanem egy nagy család, ahol jó emberek vesznek körbe
szögezte le Bálint.
Kovács Bálint
Görbe Soma is szintet lép, és korábbi, hatszázas motorjai után idén a rangos Német Bajnokságban indul egy ezres BMW-vel. Mint elmondta, elsősorban a nagyobb teljesítmény, valamint az eddig nem használt egykerekezés- és a kipörgésgátló beállítása jelenthet kihívást. Elmesélte, hogy – stílusából fakadóan – kissé keresztbe csúszva érkezik a kanyarokba, amit eddig „csuklóból” kontrollált, a literes RR-en viszont az elektronika felügyeli majd a motor mozgását féktávon és kigyorsításon is. Ugyanakkor ez a királykategória, mindenki ide szeretne eljutni, és ez sok erőt ad neki a felkészüléshez.
Görbe Soma
Az is kiderült, hogy Soma idén májusban érettségizik, és szintén Győrben szeretne továbbtanulni. Viccesen meg is jegyezte, hogy mennyire más lépték ez, hiszen a jelenlegi, „egyfolyosós” sulija mellett egyszerűen hatalmas az egyetemi város, ahol ősztől folytathatja tanulmányait. A HUMDA-t Szabó Henrik képviselte az eseményen, aki elmondta: a szervezet feladata az, hogy megteremtse a szakmai hátteret és támogatást, mely révén a technikai sportokban előreléphetnek, fejlődhetnek a hazai pilóták.
Hálával tartozunk a Széchenyi István Egyetemnek
Kelemen Krisztián, az idén 14 éves H-Moto vezetője hozzátette, hogy mindenért nagyon hálás az egyetemnek.
Elvégre a gyümölcsöző együttműködésnek köszönhetően egyre felkészültebb versenyzők vehetnek részt a nemzetközi bajnokságokban, és eredményeik Magyarország elismertségét is növelhetik a motorsport világában. Hozzátette:
Megpróbáljuk a közvélemény figyelmét Győrre és az egyetemre irányítani. Három versenyzőnkkel szeretnénk elérni, hogy Európában és szerte a világban felcsendüljön a magyar himnusz
A sajtótájékoztatón Mohai János, az MW Performance csapattulajdonosa arról kérdezte Kelemen Krisztiánt, hogy lesz-e magyar MotoGP-futam, és hogy látja, a három pilóta egyike esélyes-e a GP- vagy a Superbike-szereplésre? Kelemen Krisztián szerint egyértelmű, hogy mindhárman elérhetik a királykategóriát, és ott lehetnek a MotoGP vagy a WSBK rajtrácsán, például Farkas Kevin alkalmas lenne az indulásra, ha Magyarországon rendeznének Moto3-futamot. Ellenben rossz hír, hogy csak feltételes módban beszélhetünk erről, ugyanis a hazai MotoGP-rendezésről sejtelmesen annyit árult el: szürke felhők gyülekeznek a magyar vb-futam felett... Azaz jó eséllyel továbbra is tartalékhelyszín lesz a magyar pálya a versenynaptárban, és várnunk kell még a GP visszatérésére.