Népes közönség előtt tartotta meg idei évadnyitó sajtótájékoztatóját a H-Moto és két fő együttműködő partnere, a Győri Széchenyi István Egyetem, valamint a HUMDA. Az apropót nemcsak a tavalyi eredmények értékelése és a versenysport iránt érdeklődők tájékoztatása volt, számos egyéb nagy hírt is kaphattak a rendezvény résztvevői.

Mint a valóságban? Bálint napjaink egyik legfejlettebb motoros szimulátorán

Először is új néven, H-Moto UNI Győr Teamként folytatja pályafutását az alakulat, és rangidős pilótájuk, Kovács Bálint mellett – ahogyan Bálint fogalmazott – a magyar gyorsasági motorsport talán két legtehetségesebb fiatal versenyzőjét, Farkas Kevint és Görbe Somát is leigazolták az idei szezonra.

A Széchenyi István Egyetem és a motorsport

Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója arról mesélt, miként segíti az intézmény a sportolókat:

Reményeim szerint Farkas Kevin és Görbe Soma is a felsőoktatási intézmény hallgatója lesz majd, hiszen az egyetem a fejlődésükhöz szükséges szakmai hátteret tudja biztosítani, míg a harmadik pilóta, Kovács Bálint jelenleg is az egyetem járműipari kutatóközpontjának gyakornoka. Rendkívül fontos, hogy a versenyzők az aktív sportolói életszakasz után a következő nemzedék tagjait is segíteni tudják, és ehhez hasznos elméleti, gyakorlati tudást szerezhetnek

– emelte ki az igazgató.
Azt is megtudhattuk, hogy Farkas Kevin, az idei Junior Gp világbajnokság egyetlen hazai versenyzője dobogós eredményeket vár a 2024-es szezontól, és eltökélt célja, hogy újra magyar zászló lobogjon a versenyek eredményhirdetésein. Tavaly a nagy kihívást jelentő Red Rookies Cupban már sikerült bizonyítania tehetségét, gyorsaságát, és az a sorozat remek alap, hogy idén letegye a névjegyét a Junior Gp-ben.

h-moto-pilotai-kovacs-gorbe-es-farkas
Farkas Kevin

A H-Moto elsőszámú pilótája, Kovács Bálint arról is beszélt, hogy önmagában a pénz nem megoldás, és nem is garancia a sikerre, viszont idehaza kialakult egy olyan színvonalas versenyző- és szakembergárda, ami megfelelő támogatással már képes a tehetségek felfedezésére, nevelésére. Bálint – akárcsak tavaly – 2024-ben is gyári BMW-vel indul az IDM-ben, emellett részt vesz az EWC, vagyis az Endurance-világbajnokság futamain a Wojcik Raning színeiben, ahol egy Hondával bizonyíthat.

Fontos, hogy a versenyző otthonosan érezze magát a versenyhétvégéken, ehhez pedig tökéletes társ a Wojcik Racing. Elvégre ez nemcsak egy csapat, hanem egy nagy család, ahol jó emberek vesznek körbe

szögezte le Bálint.

h-moto-pilotai-kovacs-gorbe-es-farkas
Kovács Bálint

Görbe Soma is szintet lép, és korábbi, hatszázas motorjai után idén a rangos Német Bajnokságban indul egy ezres BMW-vel. Mint elmondta, elsősorban a nagyobb teljesítmény, valamint az eddig nem használt egykerekezés- és a kipörgésgátló beállítása jelenthet kihívást. Elmesélte, hogy – stílusából fakadóan – kissé keresztbe csúszva érkezik a kanyarokba, amit eddig „csuklóból” kontrollált, a literes RR-en viszont az elektronika felügyeli majd a motor mozgását féktávon és kigyorsításon is. Ugyanakkor ez a királykategória, mindenki ide szeretne eljutni, és ez sok erőt ad neki a felkészüléshez.

h-moto-pilotai-kovacs-gorbe-es-farkas
Görbe Soma

Az is kiderült, hogy Soma idén májusban érettségizik, és szintén Győrben szeretne továbbtanulni. Viccesen meg is jegyezte, hogy mennyire más lépték ez, hiszen a jelenlegi, „egyfolyosós” sulija mellett egyszerűen hatalmas az egyetemi város, ahol ősztől folytathatja tanulmányait. A HUMDA-t Szabó Henrik képviselte az eseményen, aki elmondta: a szervezet feladata az, hogy megteremtse a szakmai hátteret és támogatást, mely révén a technikai sportokban előreléphetnek, fejlődhetnek a hazai pilóták.

Hálával tartozunk a Széchenyi István Egyetemnek

Kelemen Krisztián, az idén 14 éves H-Moto vezetője hozzátette, hogy mindenért nagyon hálás az egyetemnek.

h-moto-pilotai-kovacs-gorbe-es-farkas

Elvégre a gyümölcsöző együttműködésnek köszönhetően egyre felkészültebb versenyzők vehetnek részt a nemzetközi bajnokságokban, és eredményeik Magyarország elismertségét is növelhetik a motorsport világában. Hozzátette: 

Megpróbáljuk a közvélemény figyelmét Győrre és az egyetemre irányítani. Három versenyzőnkkel szeretnénk elérni, hogy Európában és szerte a világban felcsendüljön a magyar himnusz

A sajtótájékoztatón Mohai János, az MW Performance csapattulajdonosa arról kérdezte Kelemen Krisztiánt, hogy lesz-e magyar MotoGP-futam, és hogy látja, a három pilóta egyike esélyes-e a GP- vagy a Superbike-szereplésre? Kelemen Krisztián szerint egyértelmű, hogy mindhárman elérhetik a királykategóriát, és ott lehetnek a MotoGP vagy a WSBK rajtrácsán, például Farkas Kevin alkalmas lenne az indulásra, ha Magyarországon rendeznének Moto3-futamot. Ellenben rossz hír, hogy csak feltételes módban beszélhetünk erről, ugyanis a hazai MotoGP-rendezésről sejtelmesen annyit árult el: szürke felhők gyülekeznek a magyar vb-futam felett... Azaz jó eséllyel továbbra is tartalékhelyszín lesz a magyar pálya a versenynaptárban, és várnunk kell még a GP visszatérésére.