A MAMI Csapatának derékhada már péntek délután megcélozta a nagy magyar rónaság központját. Nem volt nehéz megtalálni a pályát, hiszen a Malomcsárda lapátkereke már a hetedik határból is látszik. Nagy örömmel konstatáltuk, hogy már este elkeltek a depó legjobb helyei, így jó hangulatú beszélgetésekkel telt a farkasordítóan hideg éjszaka…
Reggel a nevezések és a gépátvételek megkezdésével, no meg egy kis számítógépes rendszerösszeomlással indult a nap, de a csapat nagyon rutinosan és gördülékenyen kezelte a helyzetet.
Még mielőtt a pályáról esik szó, hadd csorgassuk ismét egy kicsit a nyálunkat. Az indulók és a velük együtt dolgozó szakemberek nem unatkoztak a télen, a gépátvételen olyan csemegéket láthattunk, mint Neuser féle spec. Yamaha, Bánkuti és Losonczi 500-as Hondája vagy Mohaiék MV Performace versenygépei.
A sok speciál Simson között diszkréten megbújt egy bringa, ami mellett Pátkay Miklóst üdvözölhettük - több év után ismét a benzingőzben. Kilenckor rendben meg is kezdődhettek a szabadedzések.
A következő időmérők hangulatát felpaprikázta az a különlegesség, hogy több géposztály (veterán, robogó, PitBike, Simson) versenyzői is úgy döntöttek, hogy egyetlen időmérő edzés után két versenyfutamot szeretnének. El kell mondanunk, hogy a versenyzők nagyon fegyelmezetten motoroztak. Vigyáztak egymásra és magukra is, egy-két kicsúszás mellett igen szép köridők születtek.
Egy rövid szünet után - ahol a jövő versenyzői szórakoztatták a nagyérdeműt PW50-es paripáikon -, kezdődhettek a „vérre menő” futamok. Ekkorra már igen komoly közönség gyűlt össze, buzdítandó a száztíz versenyzőt. A nézők között üdvözölhettük Talmácsi Gábort is.
A versenyek:
Az nem gyenge, amikor 28 hangtompító nélküli, vagy alig csillapított veterán bringa egyszerre esik rá a célegyenes utáni kanyarra… Ezek után persze öldöklő harc következett: volt itt váll a vállon, beszúrás, körbemotorozás, minden, mi szem-szájnak ingere.
A simsonosok is hozták a már megszokott, őrült formájukat. Néha ugyan feladta a technika a harcot, de ez is benne van a pakliban. A futamok legszebb pillanatai mégis az NSR 50-es gépekkel versenyző fiatalokhoz fűződnek, akik precíz, letisztult stílusú motorozással aláztak mindenkit, aki éppen eléjük került. A pit-esek - bár nem voltak túl sokan -, mégis látványos és izgalmas versenyzéssel szórakoztatták egymást és a nagyérdeműt.
Az MZ-sek közül mindenki megtalálta a maga emberét, így a népes mezőnyben szinte minden pillanatban volt előzés, vívás, egy percig sem unatkoztunk az izgalmas futam alatt.
Végül a robogósok… Nem mondanám, hogy normális társaság :) Egy olyan járművel, amit eredetileg a bevásárlásra találtak ki, hogy lehet ilyen villámgyorsan kanyarodni, ez továbbra is rejtély számomra, le a kalappal a fiúk előtt, óriási versenyt csináltak a kecskeméti körön.
Az eredmények:
Az arra érdemesek a MAMI Kapu lábánál vehették át megérdemelt kupáikat a népes közönség hangos méltatása mellett. Este hat körül egy igen jó hangulatú verseny után jóleső érzés volt látni, ahogy a pályán egymással vívó versenyzők barátként köszönnek el egymástól, „Kalocsán folytatjuk!” felkiáltással.
A MAMI Kupa következő fordulója 2011.05.28-án a kalocsai reptéren lesz, ahová minden versenyzőt, versenyezni vágyót és nézőt sok szeretettel váruk.
Forrás: MAMI