Merész húzás a Malagutitól, hogy a megszokott robogók, endurók és szupermotók mellett előrukkolt egy tisztán elektromos hajtású prototípussal is, ami ráadásul már idén a boltokba kerül. Ez az XAM, mely tulajdonképpen az elektromos motorok, az endurók és a kerékpárok erényeit egyesítő jármű.
Hamarosan megjelenik a Malaguti XAM
Ha csak a puszta adatokat ismernénk, bizonyára valamelyik versenyző triálmotorja ugrana be az elképesztő számokról. Az XAM ugyanis könnyebb a segédmotoroknál, robogóknál, menetkészem mindössze 68 kilót nyom, és csekély tömegéhez kiemelkedő csúcsteljesítmény társul.
A gépben ugyanis 11 kW-os, azaz 15 lóerős maximális teljesítményű, kefe nélküli villanymotor dolgozik, melynek legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. Ebből már sejthető, hogy az XAM gyorsulása a 250-es, 400-as gépekével vetekszik, míg kezelhetőség terén inkább a könnyed terepbringákra hajaz. Úttartásáról masszív fordított villa és külső gáztartályos központi rugóstag gondoskodik, a rugóút pedig kereken 200 mm, így a nagyobb ugratások után sem ülnek össze a teleszkópok.
Az elektromos terepmotorok általában csak pályán használhatóak, ám a Malaguti XAM ebben is különleges, ugyanis egyszerű segédmotorként közlekedhetünk vele közúton. Az üzemmódváltót átkapcsolva a teljesítménye 4 kW alá csökken, végsebessége pedig legfeljebb 45 km/óra lesz, így külön jogosítvány sem kell hozzá – A-s, B-s vagy segédmotoros vezetői engedéllyel is használható.
Az XAM-ben 74 voltos, 2,6 kWh-s akkumulátor felel az energiaellátásért, mely 2-3 óra alatt újratölthető, ezután pedig – a gyár mérései alapján – 70-80 kilométert tehetünk meg egyhuzamban. A Malaguti újdonsága várhatóan idén tavasszal érkezik meg a hazai forgalmazóhoz, ahol az ígéretek szerint ki is lehet majd próbálni a pillekönnyű terepmotort.