Noha továbbra is a túraendurókból fogy a legtöbb Magyarországon, a nyolcadliteresek között egyre kevesebb olyan modellt találunk, mely 21-es első keréken fut, tehát alkalmas valódi terepezésre, de nem olyan kényelmetlen, hogy le kellene mondanunk vele a nagyobb túrákról.

malaguti-dune-125-x-black-2022
Csaknem a megengedett maximum, 14 lóerő az A1-es Dune 125 X csúcsteljesítménye

A kevés A1-es kalandmotor közül kiemelkedik az olasz Malaguti újdonsága, a nagy rugóúttal és szabad hasmagassággal büszkélkedő és látványos fényezést viselő Malaguti Dune 125 X Black Edition.

Malaguti Dune 125 X: kalandorok nem kíméljenek...

Aki esetleg kevésbé van képben a 2018 óta újra töretlenül fejlődő Malaguti újdonságaival: a talján vállalatnál a Dune modellek képviselik a 125-ös terepmotorokat, ám amíg a Dune 125 19-es felnin gördülő, hétköznapi enduró, a Dune 125 X pedig nagyobb, 21 colos, fűzöttküllős kereket kapott.

malaguti-dune-125-x-black-2022
Az alapmodellel ellentétben a Dune X nagyobb, 21 colos, fűzöttküllős első keréken fut

A 124 köbcentis, 14 lóerős modell csurig tankolva is csak 136 kilót nyom, és karcsú felépítése, valamint 82 centis ülésmagassága révén azok is bátran bevállalhatják – szemben más terepmotorokkal – akik az átlagosnál alacsonyabbra nőttek.

malaguti-dune-125-x-black-2022
Mivel az ülésmagasság csak 82 centi, és a váz, valamint maga a motor is keskeny felépítésű, az átlagosnál alacsonyabb pilóták is talajt érnek a Dune 125 X nyergéből

A látványos, fekete köntösbe öltöztetett Black Edition már itthon is kapható, csakúgy, mint a Dune hagyományos, 19-es keréken futó változata. A sokoldalú Dune 125 X-et egyébként nemrég teszteltük mi is, tapasztalatainkat itt olvashatjátok a könnyed és igencsak terepképes motorról.