Az erősebb, nyolcadliteres túraendurók nagy előnye, hogy teljes értékű motorkerékpárok, azaz egyaránt használhatóak földúton és autópályán, ráadásul már 16 éves kortól vezethetőek. Így aztán A1 – vagy az autóból átülőknek: A1B – jogsival olyan járművet kap az ember, amivel simán elindulhat bárhová Magyarországon, sőt a környező államok motoros célpontjait is meghódíthatja vele.

Sokoldalú célszerszám: Malaguti Dune 125

Sajnos egyre kevesebb 125-ös túraenduró van a piacon, ami azért is érthetetlen, mert egyébként a crossoverek, kalandmotorok osztálya nagy népszerűségnek örvend itthon – a januártól júliusig eladott háromezer motorkerékpár közül 5-600 ebből a kategóriából került ki.

Az A1 szegmensben a Malaguti Dune 125 az egyik utolsó mohikán, bár inkább kisebb törzsről beszélhetünk, ugyanis a modell elérhető Magyarországon hagyományos kivitelben Dune 125 néven, többféle színben, illetve az új Dune X 125 Black Edition is ott sorakozik a hazai forgalmazó kínálatában.

malaguti-dune-125-x-2022
Malaguti Dune 125

A műszaki alapok nagyon hasonlóak, azaz mindkettőben 124 köbcentis, 14 lóerős egyhengeres dolgozik, és bár nagy szabad hasmagasságú gépekről van szó, ülésmagasságuk nem éri el a 80 centit. Ez utóbbi már csak azért is fontos, mert feltűnően karcsú motorok, így azok is bátran bevállalhatják a Dune-t – szemben más terepgépekkel – akik az átlagosnál alacsonyabbra nőttek, és tartanak tőle, hogy nem érne le a lábuk a nyeregből.

malaguti-dune-125-x-2022
Malaguti Dune X 125 Black Edition

Ha többre vagy kíváncsi, alaposabb megismernéd a Dune családot, itt találsz részletes tesztet a nagyobb első keréken futó X modellről, illetve a magyar forgalmazónál is megcsodálhatod a legendás Malaguti újdonságait.