Nem tudni, hogy az ugyanilyen nevű rajzfilmfigura, a vizuális programozási nyelv vagy az egykori szovjet tank adta az ötletet, hogy a Malaguti mérnökei is Drakon névre kereszteljék a márka legújabb motorját, az viszont biztos, hogy ezzel az A1-es gépek prémium osztályában próbál szerencsét a gyártó.

malaguti-drakon-125-bemutato-2023
Fordított villa, radiálisan rögzített féknyereg, színes műszeregység és széles, kónuszos kormány – a Drakon felszereltsége az A2-es kategóriában is megállná a helyét

Egyértelmű, hogy kompromisszummentes, minden igényt kielégítő gépet álmodtak meg a talján szakemberek, erről árulkodik a Drakon 125 kiváló első-hátsó felfüggesztése, nagyméretű, színes műszeregysége, valamint 14 lóerős, folyadékhűtésű erőforrása is.

Mivel a csúcsteljesítmény 15 lóerő alatti, a Drakon 125 – hatórás képzés után – B jogsival, illetve 16 éves kortól megszerezhető, A1-es jogosítvánnyal is vezethető

Jóllehet, a gyártó 99 km/órában adta meg a végsebességet, ismerve a márka korábbi modelljeit, ez általában szerény becslés. Az első próbák tapasztalata alapján a Drakonon – óra szerint – csak 110-nél szakad vége a „száguldásnak”, és ott is csak azért, mert hatodikban éppen 110-nél szabályoz le a motor.

malaguti-drakon-125-bemutato-2023
Gyönyörű a formaterv, amit csak fokoz a látványos, LED-es fényszóró és a fekete burkolatba csomagolt, Malaguti-feliratos kipufogó

Jó hír a márka rajongóinak, hogy a Malaguti Drakon 125 már itthon is elérhető, sőt hamarosan tesztet is olvashattok a látványos motorról itt a SportMotoron.