Nem tudni, hogy az ugyanilyen nevű rajzfilmfigura, a vizuális programozási nyelv vagy az egykori szovjet tank adta az ötletet, hogy a Malaguti mérnökei is Drakon névre kereszteljék a márka legújabb motorját, az viszont biztos, hogy ezzel az A1-es gépek prémium osztályában próbál szerencsét a gyártó.

Egyértelmű, hogy kompromisszummentes, minden igényt kielégítő gépet álmodtak meg a talján szakemberek, erről árulkodik a Drakon 125 kiváló első-hátsó felfüggesztése, nagyméretű, színes műszeregysége, valamint 14 lóerős, folyadékhűtésű erőforrása is.
Mivel a csúcsteljesítmény 15 lóerő alatti, a Drakon 125 – hatórás képzés után – B jogsival, illetve 16 éves kortól megszerezhető, A1-es jogosítvánnyal is vezethető
Jóllehet, a gyártó 99 km/órában adta meg a végsebességet, ismerve a márka korábbi modelljeit, ez általában szerény becslés. Az első próbák tapasztalata alapján a Drakonon – óra szerint – csak 110-nél szakad vége a „száguldásnak”, és ott is csak azért, mert hatodikban éppen 110-nél szabályoz le a motor.

Jó hír a márka rajongóinak, hogy a Malaguti Drakon 125 már itthon is elérhető, sőt hamarosan tesztet is olvashattok a látványos motorról itt a SportMotoron.