Mint a nagyok – így jellemezték a Bosch szakemberei a Malaguti újdonságát, a Drakon 125-öt, és nem alaptalanul. A 14 lovas 125-ösön ugyanis olyan részleteket találunk, melyek korábban csak a 2-3 géposztállyal nagyobb és persze jóval drágább típusokra voltak jellemzőek.

Malaguti Drakon és a Bosch

A német vállalat megannyi motorhoz készít alkatrészeket, és közvetlen beszállítóként hatással van a kétkerekűek fejlődésére. Ennek egyik legjobb példája a tavaly általunk is tesztelt Malaguti Drakon 125, ami fordított első teleszkópjával és ívelt lengővillájával egyébként is „nagymotoros” benyomást kelt, és ezt a hatást csak tovább fokozzák a Bosch alkatrészei.

malaguti-drakon-125-abs-tft-a-bosch-tol
A nyolcadliteres vasakon ugyanolyan fontos a blokkolásgátló, mint a nagymotorokon, hiszen bizonyított, hogy gyakrabban történik baleset az ABS nélküli járművekkel. Az AZT tavalyelőtti felmérése alapján 100 ütközésből közel 70-ben ABS nélküli motorkerékpár volt érintett, holott olyan piacot vizsgáltak, ahol kimondottan magas az újszerű, blokkolásgátlóval felszerelt motorkerékpárok száma

A mérnökök kiemelték, hogy bár olasz márkáról van szó, megannyi alkatrésze az 1886-ban alapított, német Bosch-tól származik. Például a teljes elektronikus befecskendezőrendszer, a blokkolásgátló (ABS), a LED-fényszóró, valamint a nagy felbontású, személyre szabható TFT-kijelző is.

malaguti-drakon-125-abs-tft-a-bosch-tol
A TFT-műszeregység és az ABS lassan megszokott lesz a legkisebb, rendszámos motorokon is, a következő ilyen felszerelés pedig az IMU lehet

Ráadásul ez csak az első lépés, hogy biztonságosabbá váljanak az A1-es, 125-ös motorok. A Bosch ugyanis korábban kifejlesztett egy IMU-t, azaz helyzetérzékelőt, ami a kanyar-ABS-nek továbbítja az adatokat, és a szerkezet már olyan kisméretű, megfizethető, hogy hamarosan elterjedhet a 250-es, 300-as gépeken, még biztonságosabbá téve a motorozást a kezdőknek, újrakezdőknek.

malaguti-drakon-125-abs-tft-a-bosch-tol
A Bosch mérései alapján a motorbalesetek, elcsúszások, ütközések harmada megelőzhető lenne, ha minden kétkerekű kanyar-ABS-szel felszerelve gördülne ki a gyárból

A jövőben tehát egyre kisebb és kedvezőbb árú motorokon jelenhetnek meg a korábban még extra felszerelésnek számító alkatrészek, és ugyanolyan elterjedté válhat a dőlésszög-érzékelős kanyar-ABS, mint ma a hagyományos blokkolásgátló.