Mint a nagyok – így jellemezték a Bosch szakemberei a Malaguti újdonságát, a Drakon 125-öt, és nem alaptalanul. A 14 lovas 125-ösön ugyanis olyan részleteket találunk, melyek korábban csak a 2-3 géposztállyal nagyobb és persze jóval drágább típusokra voltak jellemzőek.
Malaguti Drakon és a Bosch
A német vállalat megannyi motorhoz készít alkatrészeket, és közvetlen beszállítóként hatással van a kétkerekűek fejlődésére. Ennek egyik legjobb példája a tavaly általunk is tesztelt Malaguti Drakon 125, ami fordított első teleszkópjával és ívelt lengővillájával egyébként is „nagymotoros” benyomást kelt, és ezt a hatást csak tovább fokozzák a Bosch alkatrészei.
A mérnökök kiemelték, hogy bár olasz márkáról van szó, megannyi alkatrésze az 1886-ban alapított, német Bosch-tól származik. Például a teljes elektronikus befecskendezőrendszer, a blokkolásgátló (ABS), a LED-fényszóró, valamint a nagy felbontású, személyre szabható TFT-kijelző is.
Ráadásul ez csak az első lépés, hogy biztonságosabbá váljanak az A1-es, 125-ös motorok. A Bosch ugyanis korábban kifejlesztett egy IMU-t, azaz helyzetérzékelőt, ami a kanyar-ABS-nek továbbítja az adatokat, és a szerkezet már olyan kisméretű, megfizethető, hogy hamarosan elterjedhet a 250-es, 300-as gépeken, még biztonságosabbá téve a motorozást a kezdőknek, újrakezdőknek.
A jövőben tehát egyre kisebb és kedvezőbb árú motorokon jelenhetnek meg a korábban még extra felszerelésnek számító alkatrészek, és ugyanolyan elterjedté válhat a dőlésszög-érzékelős kanyar-ABS, mint ma a hagyományos blokkolásgátló.