Jóllehet, maga az IMU (helyzetérzékelő) több évtizede jelen van az autóiparban, a motorokon csak a kétezres évek végén jelent meg, és ma sem számít megszokottnak a középkategóriában. Elterjedése lassú folyamat, hiszen viszonylag költséges alkatrészekről van szó, így nem meglepő, hogy a Honda DCT-vel felszerelt modelljei közül is csak az Africa Twin kapta meg a baleset-megelőzési célokat szolgáló, modern, hattengelyes helyzetérzékelőt.

bosch-6d-imu-tvs
A TVS az új RTR-rel bebizonyította, hogy a jövőben a legkisebb motorokon is alapáras lehet a nemrég még drága extrafelszerelésnek számító kanyar-ABS, a kipörgésgátló. Mi több, a ráfutásos baleseteket megelőző radar is helyet kaphat az A1-es, A2-es motorokon

Ez azonban gyökeresen megváltozhat, ugyanis az indiai TVS nemrég bemutatta az Apache RTR 310 csupaszmotort, melynek különlegessége, hogy

a géposztályban egyedülálló módon hattengelyes IMU-val felszerelt, ami lehetővé teszi a kanyar-ABS és a dőlésérzékelős kipörgésgátló beépítését.

bosch-6d-imu-tvs
Jobb ABS-szel? Az AZT 2022-es kutatásából kiderült, hogy a fejlett országokban, ahol magas az új vagy újszerű gépek aránya, minden 100 ütközésből 65-70-ben ABS nélküli motorkerékpár érintett, vagyis kétszer magasabb a blokkolásgátló nélküli vasak aránya a balesetekben

Ennek jelentősége, hogy a kezdő, tapasztalatlan motorosok is élvezhetik a vezetéssegítő rendszerek előnyeit, ami már csak azért is lényeges, mert az eszközt fejlesztő Bosch vezetői szerint a balesetek csaknem harmada megelőzhető a motor dőlésszögéhez igazodó blokkolás- és kipörgésgátlóval.