Jóllehet, maga az IMU (helyzetérzékelő) több évtizede jelen van az autóiparban, a motorokon csak a kétezres évek végén jelent meg, és ma sem számít megszokottnak a középkategóriában. Elterjedése lassú folyamat, hiszen viszonylag költséges alkatrészekről van szó, így nem meglepő, hogy a Honda DCT-vel felszerelt modelljei közül is csak az Africa Twin kapta meg a baleset-megelőzési célokat szolgáló, modern, hattengelyes helyzetérzékelőt.
Ez azonban gyökeresen megváltozhat, ugyanis az indiai TVS nemrég bemutatta az Apache RTR 310 csupaszmotort, melynek különlegessége, hogy
a géposztályban egyedülálló módon hattengelyes IMU-val felszerelt, ami lehetővé teszi a kanyar-ABS és a dőlésérzékelős kipörgésgátló beépítését.
Ennek jelentősége, hogy a kezdő, tapasztalatlan motorosok is élvezhetik a vezetéssegítő rendszerek előnyeit, ami már csak azért is lényeges, mert az eszközt fejlesztő Bosch vezetői szerint a balesetek csaknem harmada megelőzhető a motor dőlésszögéhez igazodó blokkolás- és kipörgésgátlóval.