Elképesztő iramban nő itthon a motorok száma: míg az ezredfordulón a százezer darabos mennyiség elérése volt a cél, immáron 210 746 darab rendszámos kétkerekű rója hazánk útjait. Csak az utóbbi három évben 25 ezerrel nőtt a számuk, annak dacára, hogy közben a balesetet szenvedett vagy más okból forgalomból kivont motorok eltűntek a nyilvántartásból.

Átlépte a húsz évet a motorkerékpárok átlagéletkora

Ugyanakkor ez a gyarapodás azzal járt, hogy meredeken emelkedett a gépek életkora is – évente úgy hat hónapot „öregszenek”, tehát évtizedenként nagyjából öt évvel nő az átlagos kor. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy amíg 2018-2019 körül a sok-sok új motor révén 18-19 év között mozgott az érték, idén már 20,4 év jött ki.

magyarorszag-motorkerekparok-atlageletkora-2023
Továbbra is a nagy, többcélú kalandmotorok és crossoverek a legnépszerűbbek Magyarországon, míg a motortípusok versenyét az R 1250 GS vezeti

Lehet, hogy a motorokat nem ismerő, tiszta környezetért aggódó városlakóknak ez soknak tűnhet, és attól tarthatnak, hogy elavult, szennyező, esetleg a közlekedés többi tagjára veszélyes motorok rohangálnak az utakon, a valóságban szó sincs erről. A húszéves, azaz 2003-as motorok kicsit sem elavultak, elvégre akkor már CBR600RR-ek, FZ6-ok és Hayabusák készültek, vagyis gondos tulajdonosnál ma is remekül szolgáló motorokról van szó.

magyarorszag-motorkerekparok-atlageletkora-2023

A KSH összesítéséből az is kiderült, hogy eközben a magyar személyautók száma meghaladta a négymillió darabot, és a négykerekűek is egyre korosabbak – jelenleg 15,4 éves az átlagos magyar verda.