Alig egy éve írtunk először a BMW-vel pályára lépő Moto Jungle-ről, és akkor Horváth László csapatvezető arról mesélt, hogy eltökélt célja részt venni a 2024-es 24 óráson (Bol d'Or), majd 2025-ben a teljes teljes Endurance-világbajnokságon (LeMans, Spa Francorchamp, Suzuka és Bol’d Or.)

Hazai pilóták a Bol d'Or-on a Moto Jungle BMW-jével

A csapattagok felvették a kapcsolatot a BMW Magyarország képviselőivel, akik – a részletek átbeszélése után – egyetértettek abban, hogy milyen hatalmas dolog lenne a magyar Moto-Jungle Racing részvétele a Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint a szintén 24 órás Bol’d Or-on. Utóbbi már csak azért is szenzáció lenne, mert 52 évvel az utolsó, 1972-es indulást követően újra magyar alakulat állhatna a rajtvonalon.

magyar-motoros-versenycsapat-az-ewc-boldoron
A Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle Racing négy versenyzője: Sebestyén Péter, Kovács Bálint, Görbe Soma és Számadó Máté

Nos, csupán nyolc-kilenc hónap telt el azóta, és a terv első lépését máris megvalósította az alakulat, ugyanis szeptember 14-15-én között rendezik meg a FIM Endurance Világbajnokság (EWC) idei negyedik futamát a franciaországi Paul Ricard pályán Le Castelletben, ahol a hazai versenyzők is rajthoz állnak az új alakulattal.

A 24 órás viadalon a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola (MAMI) közreműködésével és támogatásával elindul a nemrég alakult Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle Racing négy versenyzője. Sebestyén Péter, Kovács Bálint, Görbe Soma és Számadó Máté a Superstock kategóriában lépnek pályára

– írták a csapat közleményében.

Kiemelték, hogy a HUMDA és a MAMI közös munkája tette lehetővé, hogy a magyar csapat a legmodernebb technológiával és a legkorszerűbb felszerelésekkel vegyen részt a viadalon. A versenymotor alapja a BMW M 1000 RR, melyet a szabályoknak megfelelően készítettek fel a viadalhoz. A felkészülés során a csapat négy különböző versenypályán, a csehországi Brnóban, a szomszédos Szlovákiaringen, a hazai Pannóniaringen, valamint a verseny helyszínéül szolgáló Paul Richardon tesztelt, hogy a lehető legjobb formában állhasson rajthoz. Egyelőre túl sok információ nem érkezett a pontos eredményekről, de az mindenesetre biztató, hogy felkészülés végére sikerült megtalálni azokat a beállításokat, amivel a versenyzők megközelítették a tavalyi legjobb köridőket, így a héten már a verseny helyszínén folytatódhat a munka.