A nyolcvanas-kilencvenes években a figyelem középpontjában állt a Malaguti, és olyan ikonikus gépek születtek ebben az időszakban, mint például a Minarelli erőforrás köré épült Runner. Azonban gombamód szaporodtak akkoriban a rivális cégek és modellek, s ha ez nem lett volna elég kihívás, a 2007-es gazdasági válság végképp padlóra küldte az egykor szebb napokat látott olasz céget.

magaluti-tortenete-masodik-resz
Igen, ez is Malaguti: hazájában rendkívül népszerű volt a formás Fifty. A hátsó felfüggesztés  és a kipufogó is megér egy kósza pillantást...

Éppen tíz éve, 2011-ben kellett bezárni a patinás gyárat, és más olasz márkák történetéből jól tudjuk, hogy innen már nagyon nehéz talpra állni, s ismét felkapaszkodni a csúcsra.

A KSR segítségével újjáéledt és fejlődik a Malaguti

Végül 2018-ban az osztrák KSR Group dobott mentőövet a Malagutinak, és ma már tudjuk, hogy ennél jobb dolog aligha történhetett volna a céggel. Nem is tétlenkedett az új tulajdonos, már '18-ban újra ott virított a Malaguti-logó az EICMA-n, majd jöttek a csodaszép gépek: az XSM 50, az XTM 50, a DUNE 125 és a DUNE 125 X, melyet mi is teszteltünk.

Napjainkban pedig újabb nagy dobásra készülnek az osztrák-olasz vállalatnál, s hogy pontosan mire, az hamarosan kiderül a cég új videósorozatából. A második részben arról mesélnek a mérnökök, hogy miként születnek a már itthon is kapható, csodaszép Malagutik formavilága.