Az eset onnan indult, hogy a franciák törvényt hoztak, miszerint nem lehet 100 lóerőnél erősebb motorokat üzembe helyezni, ezzel csökkentve a motoros balesetek számát. Meg is alakították a French Association of Angry Bikers (FFMC) szövetséget, mely a Luxemburgiahoz fordult, ami végül kimondta, hogy az EU tagállamok saját maguk dönthetnek az ilyen és ehhez hasonló korlátozásokról. Bár az FFMC kiemelte, hogy egy átfogó holland tanulmány szerint semmiféle összefüggés nincs a 100 lóerősnél erősebb motorok és a balesetek száma között, mégsem jártak sikerrel.
Az egységes Európa tehát még messze van, a franciák addig is nézhetik, ahogy egy magyar rendszámú Hayabusa lazán legyorsul egy franciát. Csak nehogy mi is hasonlóan járjunk, hiszen akkor egy csapásra megoldódna a lóerő adó kérdése is.
Kapcsolódó anyagok: