A gyár európai központja és a versenycsapat (YART) közösen készítette el a MotoGP-köntösbe öltöztetett gépet, mely természetesen nem csak megjelenésében különbözik a szériaállapotú ezrestől. Egyébként már a szénszálas idomzat is megér egy misét, de a valódi műszaki csemege a burkolat alatt található, beleértve az Öhlins felfüggesztést, a pillekönnyű Marchesini felniszettet vagy éppen a versenyre optimalizált motorvezérlő egységet (ECU).
A nagyobb tempóhoz erősebb fékrendszer dukál, ezért menni kellett a nyergeknek és tárcsáknak is, amit GP4-RX munkahengerekkel (Brembo) és T-Drive tárcsákkal váltottak ki. Ezután felkerültek a szintén spéci kezelőszervek, melyek ugyancsak a Brembótól érkeztek, s csak hogy fokozzák a vevői elégedettséget, becsomagoltak mellé a csapat színeit viselő pólót, egy sisakot, plusz meghívják a leendő tulajdonos egy általa választott MotoGP-futamra, ahol VIP-belépővel sétálhat fel s alá.
Mindez átszámítva 16 millióért nem éppen kiárusítás, de ismerve a motorosok gyűjtőszenvedélyét, tuti gyorsan gazdára talál majd mind a 46 YART R1.