A kortárs formatervezés és a stílusos nagyvárosi életforma jelképének számító Milánóban működik a Lambretta, így tulajdonképpen hazai pályán mutathatta be újdonságait és jól ismert típusait a novemberi EICMA-n. A kínálat ikonikus darabja a V50 Special, mely B-s jogsival is vezethető, és elsősorban fürgeségével, valamint csekély fenntartási költségeivel hódít Európában.
Eggyel feljebb ott vannak a V125 Special, amellyel már simán ki lehet merészkedni a városból, mivel 124,7 köbcentis, 11 lovas motorjával akár 100 km/órával is hasíthat. Szerencsére a megállás sem jelent gondot, hála a kellően combos, és CBS-szel kiegészített fékrendszernek. A kisebb testvérhez hasonlóan a V125-ös esetében is LED-ek borítják fénybe a városi flasztert, illetve a vidéki út aszfaltját, valamint adják a többiek tudtára az irányváltási szándékot.
Hamarosan pedig új modellel, az idei EICMA-n bemutatott, egyebek mellett kétcsatornás ABS-szel felvértezett X125-tel gazdagodik a kínálat, amely a sportos vonalat képviseli majd.
Új, erősebb robogóük a Lambrettától
Az A-s vagy A2-jogosítványt birtoklók kacsingathatnak a jelenleg a csúcsot képviselő V200 Special flexre is, amelynek 169 köbcentis, 12 lóerős teljesítményű erőforrása az országúti forgalomban is helytáll. A V200-at is fokozatmentes CVT-váltóval fel, így sem váltással, sem kuplungolással nem kell foglalkoznia a vezetőnek.
Napjainkban egyre népszerűbbek a 125 köbcentinél nagyobb robogók, ebben a géposztályban indul harcba a vásárlókért az olasz vállalat két újdonsága, a G350 Special, illetve az X300. Előbbiben 330 köbcentis, 27 lovas egyhengeres felel a gyorsulásért, és miként a mai, modern robogókkal szemben elvárás, a TFT-kijelző és az USB csatlakozó is alapáras a modellen.
Talán még izgalmasabb a 275 köbcentis motor köré épített X300, mely a klasszikus vonalat képviseli. Valódi múltidéző járgányról van szó, hiszen egyszerre jutnak eszünkbe róla 50-es és 60-as évek legendás itáliai robogói és autói, sőt, az idősebbeknek – főleg a hátsó lámpáról – még az ipari formatervezés remekművei közé tartozó, karos Gaggia kávéfőzők is beugorhatnak.
A V50 Special, a V125 Special és a V200 Special modellek jelenleg is megvásárolhatók Magyarországon és természetesen teljes körű terméktámogatást is nyújt azokhoz a hivatalos márkaimportőr. Az X125, a G350 Special és az X300 egyelőre még nincsenek fenn a hazai árlistában, de ez vélhetően néhány hónapon belül megváltozik.
Aki pedig a járműparkját szívesen kiegészítené egy e-bike-kal, figyelmébe ajánljuk a Lambretta nullemissziós modelljeit, amelyek szépek, minőségi alkatrészekből készülnek, ráadásul – összehasonlítva más márkák termékeivel – nem is kerülnek sokba.