Alig három éve, a 2019-es EICMA-n láthattuk először a Lambretta új prototípusát, a G-Special Conceptet. Akkor úgy tervezték, hogy egy-két éven belül világszerte megvásárolható lesz az újdonság végleges, szériaérett változata, ráadásul rögtön kétféle, benzines és tisztán elektromos kivitelben. A járvány azonban keresztülhúzta az olasz mérnökök számításait, ám ami késik, az a motoriparban sem múlik, így idén végre láthatjuk az legújabb Lambrettát, sőt rögtön két formás géppel lep meg minket a márka.
Jubileumi robogók a 75 éves Lambrettától
Nemrég olvashattátok nálunk, hogy milyen kalandos út vezetett a tulajdonos, Ferdinando Innocenti első, nem túl sikeres üzletétől a Lambretta megalapításáig, illetve azt is, hogy miként állt talpra a cég az utóbbi 4-5 évben az osztrák KSR segítségével.
Talán maga Innocenti úr sem gondolta, hogy a kétezres években újra ilyen népszerű lesz a Lambretta három modellje, nevezetesen a V50, a V125 és a V200. A sikert látva úgy döntöttek a Lambretta és a KSR vezetői, hogy 2022 nyarán elérkezett az idő, hogy bővítsék a kínálatot, és nem is találhattak volna jobb helyet az új robogók leleplezésére, mint a Milánói Design Hetet, hiszen a régies megjelenésű, de naprakész technikára épülő modellekre is tökéletesen illik a divathét mottója: Heritage to the Future.
Az egyik újdonság a már említett prototípus átdolgozott változata lesz, a G350 Special, melyben négyütemű egyhengeres duruzsol, és CVT-erőátvitelen keresztül jut el a 25,8 lovas csúcsteljesítmény a 12 colos hátsó kerékre. A másik az X300, ami a hírek szerint jeladós kulccsal kerül forgalomba, azaz anélkül indítható, hogy elővennéd a kulcsát a zsebedből.
A pontos árak egyelőre nem ismertek és a forgalmazás kezdetéről is csak annyit árultak el, hogy „2022 második felében” már elérhetőek lesznek az új modellek. Addig is azt tanácsolják, aki szeretné lecserélni régi robogóját egy 300-as vagy 350-es Lambrettára, keresse bizalommal a helyi kereskedőket, akik hamarosan további információkkal szolgálhatnak a gépekről.